Blue Gate Antwerp maakt ruimte voor duurzame bedrijven

België gaat onder de noemer Blue Gate Antwerp een duurzaam bedrijventerrein ontwikkelen op de plek van het vroegere Petroleum Zuid in Antwerpen. Dinsdag 21 juni stelde Blue Gate Antwerp zijn Strategisch Masterplan voor. Blue Gate Antwerp wordt één van de belangrijkste economische projecten uit de regio en zal in een eerste fase 1500 à 2000 jobs genereren.

Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Hilde Crevits: ‘Blue Gate Antwerp is een ambitieus project waar de Vlaamse Regering haar schouders onder zet. Via een nieuwe logistieke zone wordt er gekozen voor duurzame mobiliteit. In het luik mobiliteit gaat er veel aandacht naar de binnenvaart, goed openbaar vervoer, het fietsnetwerk en bedrijfsvervoersplannen. Vooral de binnenvaart speelt een grote rol in het project. Blue Gate zal onder meer gebruik maken van het bestaande kaaimuurprogramma waarbij Vlaanderen 80 procent van de investering van de renovatie van de bestaande kaaimuur zal betalen, en de privésector 20 procent. Dankzij dat programma zijn er in de loop van de jaren al 4,7 miljoen vrachtwagenritten vermeden.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Blue Gate Antwerp maakt ruimte voor duurzame bedrijven | Schuttevaer.nl

Blue Gate Antwerp maakt ruimte voor duurzame bedrijven

België gaat onder de noemer Blue Gate Antwerp een duurzaam bedrijventerrein ontwikkelen op de plek van het vroegere Petroleum Zuid in Antwerpen. Dinsdag 21 juni stelde Blue Gate Antwerp zijn Strategisch Masterplan voor. Blue Gate Antwerp wordt één van de belangrijkste economische projecten uit de regio en zal in een eerste fase 1500 à 2000 jobs genereren.

Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Hilde Crevits: ‘Blue Gate Antwerp is een ambitieus project waar de Vlaamse Regering haar schouders onder zet. Via een nieuwe logistieke zone wordt er gekozen voor duurzame mobiliteit. In het luik mobiliteit gaat er veel aandacht naar de binnenvaart, goed openbaar vervoer, het fietsnetwerk en bedrijfsvervoersplannen. Vooral de binnenvaart speelt een grote rol in het project. Blue Gate zal onder meer gebruik maken van het bestaande kaaimuurprogramma waarbij Vlaanderen 80 procent van de investering van de renovatie van de bestaande kaaimuur zal betalen, en de privésector 20 procent. Dankzij dat programma zijn er in de loop van de jaren al 4,7 miljoen vrachtwagenritten vermeden.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer