Grootste tanker op de Rijn

De Somtrans XXVl is vanaf deze maand de grootste tanker die minerale oliën en lichte chemie vervoert op de Rijn. Het schip is 135 lang en 17,50 meter breed en heeft een afgeladen diepgang van 4,70 meter. Daarmee kan ze 8001 ton meenemen. In de machinekamer staan twee ABC-motoren van 1800 pk.

Somtrans

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (22)

  • De Belgische rederij bestelde het schip in de hoogtijdagen van 2008.

    zegt genoeg, kortzichtige reacties hieronder…

    Geplaatst door: Tuig van de riggel op
  • @ f normaal moet je toch in die twee weken werken als iemand op de wal in 4 weken werkt .anders zou toch iedereen gaan varen als je 2 weken maakt a 38 uur per week .en zo goed geld verdient .

    Geplaatst door: g op
  • Nu kan je wel zeggen dat er lange werkdagen gemaakt worden, maar in mijn ogen staat daar 50% vrije tijd tegenover. Want iedereen doet 14 – 14 of maand – maand.

    Geplaatst door: f op
  • het gaat hier om ik wil de grootste hebben en alles naar de vaantjes helpen

    Geplaatst door: e op
  • 1250 euro is niet weinig?
    Is het veel dan ?
    Je staat er wel heel de week van 08:00 tot 18:00 met een dekwas slang voor in je handen.
    Of te schuuren met papier waar nog geen korrel opzit.
    Nee we hebben liever Filipijnen want die komen al buigend uit hun bed en kan je alles laten doen wat je wilt voor heel weinig geld.
    Als je dat zo graag wil van je personeel kan je dan niet in Nigeria gaan varen met je scheepie .
    Daar heb je ook voor 4 euro 10 donkere slaven aan boord.
    Kom mensen betaal normaal loon .
    Dit had geen probleem geweest als jullie de tarieven niet zo laag hadden laten worden.

    succes met de spiraal naar beneden

    Dokus

    btw dit heeft helemaal niks te maken met grote tankers

    Geplaatst door: Kobus op
  • @C.

    Ik verdiende 15 jaar geleden als matroos van 18 al rond de 1500 gulden netto.
    Noem mensen maar watjes, je laat in mijn ogen alleen maar zien dat in de binnenvaart er gewoon niet betaald wilt worden door bepaalde mensen. Wat is er aan de binnenvaart nou zo speciaal dat je, voor het zelfde geld als op de wal, dagen van huis bent en lange dagen maakt? Zie je het al voor je? Mensen aan de wal ook maar eventjes 14 uur per dag moeten gaan werken? Zijn ook allemaal watjes natuurlijk.
    Nee, in de binnenvaart kunnen we beter stil blijven staan en terug denken aan vroeger toen alles veel beter was.

    Geplaatst door: Ronniet op
  • “C” Misschien is het je ontkomen maar vroeger is voorbij, de lonen liggen hoger maar de kosten ook.
    De werkomstandigheden zijn totaal veranderd en de maatschappij ook.

    Vroeger waren sommige dingen beter maar ook erg veel dingen weer niet.

    Geplaatst door: Tankerman op
  • Wat gaat de markt toch snel!
    In bovenstaande stuk is deze tanker de grootste tanker op de rijn terwijl er een paar uur later een nog grotere tanker wordt gepresenteerd als grootste binnenvaarttanker van de wereld waar expleciet genoemd wordt dat hij ook op de rijn kan/zal varen… ( http://www.schuttevaer.nl/nieuws/scheepsbouw-en-reparatie/nid15495-vinotra-neemt-megatanker-in-de-vaart.html )
    En dat in de wetenschap dat de Vorstenbosch binnenkort ook wel zal gaan varen en nog groter is!
    Tsja… vroeger, toen er crisis was….

    Geplaatst door: Tankerman op
  • in die tijd kocht je der waarschijnlijk ook noch een brood voor een kwartje!!

    Geplaatst door: stefke op
  • In mijn matrozenperiode verdiende ik 800,00 gulden per maand en was ik 2 a 3 dagen in de maand vrij en toen had je niet van die luxieuze woningen aan boord,stelletje watjes.Jullie willen zoveel mogelijk verdienen maar zo min mogelijk doen.

    Geplaatst door: C op
  • maak een pipeline voor al die olie en de rivier is weer bevaarbaar.

    Geplaatst door: dorus op
  • helemaal met ronniet eens .

    en audidriver is dat niet op elke werk vloer zo …

    Geplaatst door: piet op
  • Vind je het raar dat matrozen maar 50% van de dag werken? Moet je kijken wat ze verdienen bij sommige. Matrozen van 16? Wat verwacht je daarvan? Dat ze langer dan 10 uurtjes werken? Mogen ze wettelijk niet eens.
    Goeie matrozen zitten voor 1500 euro per maand netto, anders gaan ze vanzelf wel weg naar de gene die het wel betaald.

    Geplaatst door: Ronniet op
  • EM, de meeste nl gasten werken maar 50% van de werktijd! De rest zitten ze een beetje te sms-en of d`r snor te drukken. Werken ho maar!
    Geef mij maar een flippo.

    Geplaatst door: audi driver op
  • Dan moet je lekker in de bouw gaan werken, goudzoeker!!!!

    Geplaatst door: Wouter op
  • He schippertje!!! Mijn maatjes in de bouw werken ook geen 12 of 14 uur per dag en zijn ieder weekend en elke avond thuis.

    Geplaatst door: EM op
  • 1250 EURO is dat weinig? jullie matrozen denken echt dat je rijk kan worden met een beetje schuren en verven, kijk maar naar je maatjes van 16 jaar die in de bouw zitten, die hebben nog geen 1000 euro.

    Geplaatst door: schipper op
  • nu een paar ich nich verstehe schippers erop en gaan met die banaan

    Geplaatst door: s op
  • En de bank zal hun ook het hand wel boven het hoofd houden,kan niet anders met zo een kapitaal en in deze zeer slechte markt.Weer 8000 ton erbij,en er komen er nog,de tankvaart is eigenlijk al falliet alleen moeten de banken de stekker er nog uit trekken.

    Geplaatst door: rob op
  • Vermoeden is er dat deze rederij steun krijgt van een major om overcapaciteit op de markt te brengen en prijzen te dumpen!

    Geplaatst door: jvd op
  • groot groter grootst en kapot maar dan de hele markt mee om zeep helpen. Kan ook wel als je zo betaalt als die firma, matrozen voor 1250 eurootjes in de maand. Dan weet je gelijk hoe het betaald wordt.

    Geplaatst door: EM op
  • Ik zal er wel helemaal niks van snappen. Als je 8000 ton toevoegd en je denkt er werk voor te hebben. Waarom is er dan een ladig te kort in de tankvaart? Je gooit een schip in de vaart en “ineens”is er werk voor?

    Geplaatst door: Joep op

Reageer

Grootste tanker op de Rijn | Schuttevaer.nl

Grootste tanker op de Rijn

De Somtrans XXVl is vanaf deze maand de grootste tanker die minerale oliën en lichte chemie vervoert op de Rijn. Het schip is 135 lang en 17,50 meter breed en heeft een afgeladen diepgang van 4,70 meter. Daarmee kan ze 8001 ton meenemen. In de machinekamer staan twee ABC-motoren van 1800 pk.

Somtrans

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (22)

  • De Belgische rederij bestelde het schip in de hoogtijdagen van 2008.

    zegt genoeg, kortzichtige reacties hieronder…

    Geplaatst door: Tuig van de riggel op
  • @ f normaal moet je toch in die twee weken werken als iemand op de wal in 4 weken werkt .anders zou toch iedereen gaan varen als je 2 weken maakt a 38 uur per week .en zo goed geld verdient .

    Geplaatst door: g op
  • Nu kan je wel zeggen dat er lange werkdagen gemaakt worden, maar in mijn ogen staat daar 50% vrije tijd tegenover. Want iedereen doet 14 – 14 of maand – maand.

    Geplaatst door: f op
  • het gaat hier om ik wil de grootste hebben en alles naar de vaantjes helpen

    Geplaatst door: e op
  • 1250 euro is niet weinig?
    Is het veel dan ?
    Je staat er wel heel de week van 08:00 tot 18:00 met een dekwas slang voor in je handen.
    Of te schuuren met papier waar nog geen korrel opzit.
    Nee we hebben liever Filipijnen want die komen al buigend uit hun bed en kan je alles laten doen wat je wilt voor heel weinig geld.
    Als je dat zo graag wil van je personeel kan je dan niet in Nigeria gaan varen met je scheepie .
    Daar heb je ook voor 4 euro 10 donkere slaven aan boord.
    Kom mensen betaal normaal loon .
    Dit had geen probleem geweest als jullie de tarieven niet zo laag hadden laten worden.

    succes met de spiraal naar beneden

    Dokus

    btw dit heeft helemaal niks te maken met grote tankers

    Geplaatst door: Kobus op
  • @C.

    Ik verdiende 15 jaar geleden als matroos van 18 al rond de 1500 gulden netto.
    Noem mensen maar watjes, je laat in mijn ogen alleen maar zien dat in de binnenvaart er gewoon niet betaald wilt worden door bepaalde mensen. Wat is er aan de binnenvaart nou zo speciaal dat je, voor het zelfde geld als op de wal, dagen van huis bent en lange dagen maakt? Zie je het al voor je? Mensen aan de wal ook maar eventjes 14 uur per dag moeten gaan werken? Zijn ook allemaal watjes natuurlijk.
    Nee, in de binnenvaart kunnen we beter stil blijven staan en terug denken aan vroeger toen alles veel beter was.

    Geplaatst door: Ronniet op
  • “C” Misschien is het je ontkomen maar vroeger is voorbij, de lonen liggen hoger maar de kosten ook.
    De werkomstandigheden zijn totaal veranderd en de maatschappij ook.

    Vroeger waren sommige dingen beter maar ook erg veel dingen weer niet.

    Geplaatst door: Tankerman op
  • Wat gaat de markt toch snel!
    In bovenstaande stuk is deze tanker de grootste tanker op de rijn terwijl er een paar uur later een nog grotere tanker wordt gepresenteerd als grootste binnenvaarttanker van de wereld waar expleciet genoemd wordt dat hij ook op de rijn kan/zal varen… ( http://www.schuttevaer.nl/nieuws/scheepsbouw-en-reparatie/nid15495-vinotra-neemt-megatanker-in-de-vaart.html )
    En dat in de wetenschap dat de Vorstenbosch binnenkort ook wel zal gaan varen en nog groter is!
    Tsja… vroeger, toen er crisis was….

    Geplaatst door: Tankerman op
  • in die tijd kocht je der waarschijnlijk ook noch een brood voor een kwartje!!

    Geplaatst door: stefke op
  • In mijn matrozenperiode verdiende ik 800,00 gulden per maand en was ik 2 a 3 dagen in de maand vrij en toen had je niet van die luxieuze woningen aan boord,stelletje watjes.Jullie willen zoveel mogelijk verdienen maar zo min mogelijk doen.

    Geplaatst door: C op
  • maak een pipeline voor al die olie en de rivier is weer bevaarbaar.

    Geplaatst door: dorus op
  • helemaal met ronniet eens .

    en audidriver is dat niet op elke werk vloer zo …

    Geplaatst door: piet op
  • Vind je het raar dat matrozen maar 50% van de dag werken? Moet je kijken wat ze verdienen bij sommige. Matrozen van 16? Wat verwacht je daarvan? Dat ze langer dan 10 uurtjes werken? Mogen ze wettelijk niet eens.
    Goeie matrozen zitten voor 1500 euro per maand netto, anders gaan ze vanzelf wel weg naar de gene die het wel betaald.

    Geplaatst door: Ronniet op
  • EM, de meeste nl gasten werken maar 50% van de werktijd! De rest zitten ze een beetje te sms-en of d`r snor te drukken. Werken ho maar!
    Geef mij maar een flippo.

    Geplaatst door: audi driver op
  • Dan moet je lekker in de bouw gaan werken, goudzoeker!!!!

    Geplaatst door: Wouter op
  • He schippertje!!! Mijn maatjes in de bouw werken ook geen 12 of 14 uur per dag en zijn ieder weekend en elke avond thuis.

    Geplaatst door: EM op
  • 1250 EURO is dat weinig? jullie matrozen denken echt dat je rijk kan worden met een beetje schuren en verven, kijk maar naar je maatjes van 16 jaar die in de bouw zitten, die hebben nog geen 1000 euro.

    Geplaatst door: schipper op
  • nu een paar ich nich verstehe schippers erop en gaan met die banaan

    Geplaatst door: s op
  • En de bank zal hun ook het hand wel boven het hoofd houden,kan niet anders met zo een kapitaal en in deze zeer slechte markt.Weer 8000 ton erbij,en er komen er nog,de tankvaart is eigenlijk al falliet alleen moeten de banken de stekker er nog uit trekken.

    Geplaatst door: rob op
  • Vermoeden is er dat deze rederij steun krijgt van een major om overcapaciteit op de markt te brengen en prijzen te dumpen!

    Geplaatst door: jvd op
  • groot groter grootst en kapot maar dan de hele markt mee om zeep helpen. Kan ook wel als je zo betaalt als die firma, matrozen voor 1250 eurootjes in de maand. Dan weet je gelijk hoe het betaald wordt.

    Geplaatst door: EM op
  • Ik zal er wel helemaal niks van snappen. Als je 8000 ton toevoegd en je denkt er werk voor te hebben. Waarom is er dan een ladig te kort in de tankvaart? Je gooit een schip in de vaart en “ineens”is er werk voor?

    Geplaatst door: Joep op

Reageer