De Rijn van A tot Z: Twee magere weken

‘We hebben twee magere weken achter de rug’, zegt een bevrachter. ‘Werd er twee weken geleden nog 9 euro voor 1000 ton naar Kehl-Breisach betaald, nu is dat 8,50 euro voor 800 ton. Er zijn veel schepen op zoek naar werk. De Paasdagen spelen het inplannen ook parten. ‘Naar Brassert betalen we 2,75, maar als je dinsdag vertrekt, ben je pas een week later leeg en dat is dan wel acht dagen later. Dan is 2,75 bepaald niet veel.’

De Main is van 9 tot 24 april gestremd en daarmee is ook de Donau tijdelijk uit beeld. Op de Moezel was aardig wat werk, maar was het ook druk met schepen. Op het Mittellandkanaal is meer werk dan er schepen zijn. Er schijnt vooral heel veel tarwe weg te moeten en dat zet een bepaalde druk op de markt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

De Rijn van A tot Z: Twee magere weken | Schuttevaer.nl

De Rijn van A tot Z: Twee magere weken

‘We hebben twee magere weken achter de rug’, zegt een bevrachter. ‘Werd er twee weken geleden nog 9 euro voor 1000 ton naar Kehl-Breisach betaald, nu is dat 8,50 euro voor 800 ton. Er zijn veel schepen op zoek naar werk. De Paasdagen spelen het inplannen ook parten. ‘Naar Brassert betalen we 2,75, maar als je dinsdag vertrekt, ben je pas een week later leeg en dat is dan wel acht dagen later. Dan is 2,75 bepaald niet veel.’

De Main is van 9 tot 24 april gestremd en daarmee is ook de Donau tijdelijk uit beeld. Op de Moezel was aardig wat werk, maar was het ook druk met schepen. Op het Mittellandkanaal is meer werk dan er schepen zijn. Er schijnt vooral heel veel tarwe weg te moeten en dat zet een bepaalde druk op de markt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer