Duitse havens pikken stijgende lijn op

De Duitse havens zijn gematigd optimistisch over de economische ontwikkeling in 2010. ‘Als er geen nieuwe crisis komt, sluiten we dit jaar beduidend beter af dan 2009.’ Uit de verschillende jaarcijferpublicaties klinkt ook een zekere opluchting door; niet alle ladingstromen zijn dramatisch gekelderd. De containerstromen bleven zelfs opmerkelijk intact.

Door Marja
de Vet
De haven van Duisburg heeft in 2009 negentien
procent minder overgeslagen dan in 2008 en kwam uit op 44 miljoen ton voor
zowel binnenvaart, spoor en wegvervoer. Vooral de aanvoer van importkolen en
erts daalde scherp en daarmee was de binnenvaart de vervoerstak die in Duisburg
relatief het zwaarst werd getroffen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Duitse havens pikken stijgende lijn op | Schuttevaer.nl

Duitse havens pikken stijgende lijn op

De Duitse havens zijn gematigd optimistisch over de economische ontwikkeling in 2010. ‘Als er geen nieuwe crisis komt, sluiten we dit jaar beduidend beter af dan 2009.’ Uit de verschillende jaarcijferpublicaties klinkt ook een zekere opluchting door; niet alle ladingstromen zijn dramatisch gekelderd. De containerstromen bleven zelfs opmerkelijk intact.

Door Marja
de Vet
De haven van Duisburg heeft in 2009 negentien
procent minder overgeslagen dan in 2008 en kwam uit op 44 miljoen ton voor
zowel binnenvaart, spoor en wegvervoer. Vooral de aanvoer van importkolen en
erts daalde scherp en daarmee was de binnenvaart de vervoerstak die in Duisburg
relatief het zwaarst werd getroffen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer