River Dance met aandacht voor stroomlijn gebouwd

De Groot Scheepstechniek in Dordrecht heeft het koppelverband River Dance (172 x 11,45 meter, 5262 ton, 332 teu) afgebouwd voor de familie Eleveld uit Ridderkerk. Het casco is geleverd door Gebr. De Jonge Shipbuilding Services.

River Dance

Het casco komt uit Servië en werd gebouwd op de eigen werf van Gebr. De Jonge in Kladovo. De voortstuwing op het koppelverband wordt verzorgd door twee Caterpillar 3512 motoren van 1521 pk elk. ‘Op ons vorige koppelverband stonden ook al Caterpillars’, zegt schipper Johan Eleveld. ‘De dubbele voortstuwing verbetert de manoeuvreerbaarheid.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (23)

  • mocht het niet lukken met de verkoop kunnen ze nog altijd naar rusland vluchten

    Geplaatst door: eigen schuld dikke bult op
  • Ik wens deze mensen wel veel succes,en hoop dat t allemaal lukt.
    Het ging goed in de markt,nu slecht,en nu roepen jullie van eigenschuld dit en dat?!!

    gebruik allemaal je verstand eens en vorm s 1geheel in de binnenvaart.

    Er is ook een grote economische crisis aan de gang!Die heeft zeker voor 85% schuld aan onze crisis!En dat de vrachtprijzen zo laag zijn,komt omdat er nu wat meer kvb’s en 135mtrs zijn?Grapje zeker?!

    Geplaatst door: Fuckface op
  • Oplegregeling voor nieuwbouw ????
    Ik heb een beter idee , als de heren nieuwbouwers nu een een potje maken om ons oude schepen uit te kopen , hoeven ze gelijk niet meer te zeuren over geen werk dan kunnen ze MIJN oudijzer naar de hoogovens varen .
    Dus laten we het eens omdraaien , niet een oplegregeling voor grote blinkende boten maar laat ze ons maar uitkopen voor 3 ton voor een schip van 1000 ton .
    Iedereen blij , wij komen er goed vannaf en hun hebben weer werk . Kunnen ze daarna weer fijn doorgaan met elkaar kapot te maken.

    Geplaatst door: gvh op
  • ze moeten eens wat minder kopelverbande bouwe zo dat de gewoone scheepen ook meer vracht hebben en minder buitelands pertsoneel in dienst moete neemen zo dat wij als nederlander ook aan het werk kunne blijven

    Geplaatst door: frans de vogel op
  • Iedereen volgt zijn eigen portefeuille, beste oplossing: wanneer faissement dreigt, kan de preis dalen van de luxe schepen en is er een markt voor diegene die nog geen nieuwbouw hebben. Goedkopere schepen is een goedkopere exploitatie en dan hoeft de vracht ook geen 400% meer te stijgen. Alles wat te oud is kan de sloop in. Diegene die rekent op een stijging van de vracht komt bedrogen uit: niet alleen schippers lezen de vrachten af van het internet, maar ook de verladers en producenten van goederen. De vracht indicator te grabbel gooien voor iedereen was weer een heel goed idee van ondernemend Nederland.

    Geplaatst door: jv op
  • Wil m wel voor 2milj hebben

    Geplaatst door: gerard op
  • Deze schipper wil graag verkopen om dat hij niet weet wat die met zijn andere twee casco’s moet doen.

    Geplaatst door: J.P op
  • Zijn de ‘marktverziekers’ niet diegene die zo’n schip te duur kopen en vervolgens voor een te lage vracht moeten varen? I.p.v. de mannen die voor meer doorverkopen?

    Geplaatst door: Herman op
  • is dat iemand die hekel heeft om filters te vervangen ,dat ie dan maar gelijk te koop stelt,lijkt me weer iemand die makelaartje speelt en snel geld wilt verdienen,dus een marktverzieker !

    Geplaatst door: koopjesjager op
  • Ey baggerboer

    als je alles groter dan 3000 ton sloopt heb je al helemaal een probleem! en al helemaal als die crisis weg is. tis gewoon niet de schuld van de grotere rijnschepen maar van de mensen zelf!

    Geplaatst door: Mainshiffahrt op
  • `Hee pokerface ik weet niet wat voor verf jij smeert als het zo lang moet drogen!!!

    Geplaatst door: Fuckface op
  • Ben het roerend met ernst eens, ( die zich ook gewoon kenbaar maakt )

    Maar ik doe ook anoniem,want straks heb ik een pot teer op mn roefdek liggen geen zin in.

    Geplaatst door: FUCKFACE op
  • als dat kv gebouwd is als er nog vraag was,waarom staat die dan al gelijk te koop ,nu voor de verf droog is?gewoon gebouwd om met pak winst gelijk door te verkopen.misschien komt de volgende al voor de kust van rotterdam in t zicht.

    Geplaatst door: pokerface op
  • En wat zijn sommigen onder ons toch weer helden.. Heel geraffineerd met het wel bekende vingertje wijzen.. Bakken met modder gooien..Het is zo kinderlijk eenvoudig.. En dat allemaal anoniem.. Vergis u niet.. Ik weet niet wie de eigenaren van de River Dance zijn, maar ik wens deze wel succes. Dat zullen WIJ allemaal toch een beetje nodig hebben. De groeten

    Geplaatst door: ernst klein op
  • Hou op allemaal!Dit zijn gewooon schepen die nog zijn gebouwd toen er vraag was,Die crisis haalt ons neer,niet de schepen alleen!

    Geplaatst door: FUCKFACE op
  • weer z’on typische monypoly speler verf nog niet droog en staat weer te koop .dit keer game over u verliest alles, keer terug naar start!

    Geplaatst door: de vrachtenkraker op
  • das mooi zo’n grote boot. nog meer capaciteit erbij. Er komen er nog een stuk of 80 dus er zullen er vast wel een paar gaan omvallen.
    Naar min mening is er een oplossing: alles groter dan 3000 ton slopen!!!!

    Geplaatst door: Baggerboer op
  • Zo snel mogelijk voorde helft van de prijs door verkopen
    Dan pas kan de vracht prijs weer om hoog

    Geplaatst door: Piet op
  • stillegregeling ? gewoon € 1.85 naar Krotzenburg weigeren zou ook al veel helpen …

    Geplaatst door: k op
  • vast besteld toen er al volop werd geroepen : pas op voor overkappasiteit, en nu een stilligregeling willen, dan wel de kleine stil he dan kunnen de grote de vracht prijs omhoog brengen en dan kunnen daarna de kleine stukje bij beetje weer in de vaart komen. anderom lukt het niet, als de kleinere de vrachtprijs omhoog brengen en de grote komen erbij dan zakt de prijs gelijk weer in want zei kunnen goedkoper varen, en dan leggen de kleinere alsnog het loodje omdat ze eerst de grote uit de shit hebben geholpen

    Geplaatst door: tja op
  • Het is wel opvallend dat degene die nu in de vaart komen allemaal een oplegregeling willen.

    Geplaatst door: Jan op
  • ja en de vraagprijs is ook al naar beneden!!

    Geplaatst door: j.p. op
  • En daar is er weer 1! Alweer een mooi verhaal… Het is wel heel erg typisch dat het koppelverband al weer te koop staat he???

    Geplaatst door: Dani op

Reageer

River Dance met aandacht voor stroomlijn gebouwd | Schuttevaer.nl

River Dance met aandacht voor stroomlijn gebouwd

De Groot Scheepstechniek in Dordrecht heeft het koppelverband River Dance (172 x 11,45 meter, 5262 ton, 332 teu) afgebouwd voor de familie Eleveld uit Ridderkerk. Het casco is geleverd door Gebr. De Jonge Shipbuilding Services.

River Dance

Het casco komt uit Servië en werd gebouwd op de eigen werf van Gebr. De Jonge in Kladovo. De voortstuwing op het koppelverband wordt verzorgd door twee Caterpillar 3512 motoren van 1521 pk elk. ‘Op ons vorige koppelverband stonden ook al Caterpillars’, zegt schipper Johan Eleveld. ‘De dubbele voortstuwing verbetert de manoeuvreerbaarheid.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (23)

  • mocht het niet lukken met de verkoop kunnen ze nog altijd naar rusland vluchten

    Geplaatst door: eigen schuld dikke bult op
  • Ik wens deze mensen wel veel succes,en hoop dat t allemaal lukt.
    Het ging goed in de markt,nu slecht,en nu roepen jullie van eigenschuld dit en dat?!!

    gebruik allemaal je verstand eens en vorm s 1geheel in de binnenvaart.

    Er is ook een grote economische crisis aan de gang!Die heeft zeker voor 85% schuld aan onze crisis!En dat de vrachtprijzen zo laag zijn,komt omdat er nu wat meer kvb’s en 135mtrs zijn?Grapje zeker?!

    Geplaatst door: Fuckface op
  • Oplegregeling voor nieuwbouw ????
    Ik heb een beter idee , als de heren nieuwbouwers nu een een potje maken om ons oude schepen uit te kopen , hoeven ze gelijk niet meer te zeuren over geen werk dan kunnen ze MIJN oudijzer naar de hoogovens varen .
    Dus laten we het eens omdraaien , niet een oplegregeling voor grote blinkende boten maar laat ze ons maar uitkopen voor 3 ton voor een schip van 1000 ton .
    Iedereen blij , wij komen er goed vannaf en hun hebben weer werk . Kunnen ze daarna weer fijn doorgaan met elkaar kapot te maken.

    Geplaatst door: gvh op
  • ze moeten eens wat minder kopelverbande bouwe zo dat de gewoone scheepen ook meer vracht hebben en minder buitelands pertsoneel in dienst moete neemen zo dat wij als nederlander ook aan het werk kunne blijven

    Geplaatst door: frans de vogel op
  • Iedereen volgt zijn eigen portefeuille, beste oplossing: wanneer faissement dreigt, kan de preis dalen van de luxe schepen en is er een markt voor diegene die nog geen nieuwbouw hebben. Goedkopere schepen is een goedkopere exploitatie en dan hoeft de vracht ook geen 400% meer te stijgen. Alles wat te oud is kan de sloop in. Diegene die rekent op een stijging van de vracht komt bedrogen uit: niet alleen schippers lezen de vrachten af van het internet, maar ook de verladers en producenten van goederen. De vracht indicator te grabbel gooien voor iedereen was weer een heel goed idee van ondernemend Nederland.

    Geplaatst door: jv op
  • Wil m wel voor 2milj hebben

    Geplaatst door: gerard op
  • Deze schipper wil graag verkopen om dat hij niet weet wat die met zijn andere twee casco’s moet doen.

    Geplaatst door: J.P op
  • Zijn de ‘marktverziekers’ niet diegene die zo’n schip te duur kopen en vervolgens voor een te lage vracht moeten varen? I.p.v. de mannen die voor meer doorverkopen?

    Geplaatst door: Herman op
  • is dat iemand die hekel heeft om filters te vervangen ,dat ie dan maar gelijk te koop stelt,lijkt me weer iemand die makelaartje speelt en snel geld wilt verdienen,dus een marktverzieker !

    Geplaatst door: koopjesjager op
  • Ey baggerboer

    als je alles groter dan 3000 ton sloopt heb je al helemaal een probleem! en al helemaal als die crisis weg is. tis gewoon niet de schuld van de grotere rijnschepen maar van de mensen zelf!

    Geplaatst door: Mainshiffahrt op
  • `Hee pokerface ik weet niet wat voor verf jij smeert als het zo lang moet drogen!!!

    Geplaatst door: Fuckface op
  • Ben het roerend met ernst eens, ( die zich ook gewoon kenbaar maakt )

    Maar ik doe ook anoniem,want straks heb ik een pot teer op mn roefdek liggen geen zin in.

    Geplaatst door: FUCKFACE op
  • als dat kv gebouwd is als er nog vraag was,waarom staat die dan al gelijk te koop ,nu voor de verf droog is?gewoon gebouwd om met pak winst gelijk door te verkopen.misschien komt de volgende al voor de kust van rotterdam in t zicht.

    Geplaatst door: pokerface op
  • En wat zijn sommigen onder ons toch weer helden.. Heel geraffineerd met het wel bekende vingertje wijzen.. Bakken met modder gooien..Het is zo kinderlijk eenvoudig.. En dat allemaal anoniem.. Vergis u niet.. Ik weet niet wie de eigenaren van de River Dance zijn, maar ik wens deze wel succes. Dat zullen WIJ allemaal toch een beetje nodig hebben. De groeten

    Geplaatst door: ernst klein op
  • Hou op allemaal!Dit zijn gewooon schepen die nog zijn gebouwd toen er vraag was,Die crisis haalt ons neer,niet de schepen alleen!

    Geplaatst door: FUCKFACE op
  • weer z’on typische monypoly speler verf nog niet droog en staat weer te koop .dit keer game over u verliest alles, keer terug naar start!

    Geplaatst door: de vrachtenkraker op
  • das mooi zo’n grote boot. nog meer capaciteit erbij. Er komen er nog een stuk of 80 dus er zullen er vast wel een paar gaan omvallen.
    Naar min mening is er een oplossing: alles groter dan 3000 ton slopen!!!!

    Geplaatst door: Baggerboer op
  • Zo snel mogelijk voorde helft van de prijs door verkopen
    Dan pas kan de vracht prijs weer om hoog

    Geplaatst door: Piet op
  • stillegregeling ? gewoon € 1.85 naar Krotzenburg weigeren zou ook al veel helpen …

    Geplaatst door: k op
  • vast besteld toen er al volop werd geroepen : pas op voor overkappasiteit, en nu een stilligregeling willen, dan wel de kleine stil he dan kunnen de grote de vracht prijs omhoog brengen en dan kunnen daarna de kleine stukje bij beetje weer in de vaart komen. anderom lukt het niet, als de kleinere de vrachtprijs omhoog brengen en de grote komen erbij dan zakt de prijs gelijk weer in want zei kunnen goedkoper varen, en dan leggen de kleinere alsnog het loodje omdat ze eerst de grote uit de shit hebben geholpen

    Geplaatst door: tja op
  • Het is wel opvallend dat degene die nu in de vaart komen allemaal een oplegregeling willen.

    Geplaatst door: Jan op
  • ja en de vraagprijs is ook al naar beneden!!

    Geplaatst door: j.p. op
  • En daar is er weer 1! Alweer een mooi verhaal… Het is wel heel erg typisch dat het koppelverband al weer te koop staat he???

    Geplaatst door: Dani op

Reageer