SON en Noord-Nederland komen met eigen tijdverliesverzekering

De scheepsverzekeraars SON en Noord Nederland, onderdeel van TVM, bieden hun leden vanaf 1 januari 2015 een eigen TVM-tijdverliesverzekering aan en dat leidt volgens de verzekeraars tot dezelfde dekking tegen een lagere premie.

SON en Noord-Nederland boden al jaren een tijdverliesverzekering aan via ESA Allianz maar konden in eigen huis bij TVM een goedkopere variant laten ontwikkelen. De scheepsverzekeraars verwachten dat al hun klanten per 1 januari vanwege de lagere premie zullen overstappen en hopen daarnaast op nieuwe klanten.

De scheepsverzekeraars denken dat de behoefte aan een verzekering, die het verlies van inkomsten dekt tijdens een langdurige reparatie, is gegroeid. Schippers hadden vroeger vaak voldoende buffer op de bank om problemen op te vangen, maar de jarenlange crisis heeft ervoor gezorgd dat de reserves vaak op zijn.

‘De meeste klanten hebben zo’n verzekering niet, maar zouden die wel kunnen overwegen’, zegt Mense Landlust, directeur van SON. ‘Het grote gros van onze klanten verdient niet genoeg en heeft zijn buffers opgebruikt. Dan ontstaat er een gevaar wanneer je langere tijd stil komt te liggen.’

‘We bieden deze verzekering zo goedkoop mogelijk aan’, zegt directeur Hendrik de Jonge van Noord-Nederland. ‘We hebben er namelijk als verzekeraar ook baat bij dat onze klanten niet failliet gaan.’  Met de verzekering zijn de eerste 14 dagen stilliggen eigen risico. Daarna gaat de verzekering in voor een van tevoren afgesproken aantal weken. (MdV)  

SON en Noord-Nederland komen met eigen tijdverliesverzekering | Schuttevaer.nl

SON en Noord-Nederland komen met eigen tijdverliesverzekering

De scheepsverzekeraars SON en Noord Nederland, onderdeel van TVM, bieden hun leden vanaf 1 januari 2015 een eigen TVM-tijdverliesverzekering aan en dat leidt volgens de verzekeraars tot dezelfde dekking tegen een lagere premie.

SON en Noord-Nederland boden al jaren een tijdverliesverzekering aan via ESA Allianz maar konden in eigen huis bij TVM een goedkopere variant laten ontwikkelen. De scheepsverzekeraars verwachten dat al hun klanten per 1 januari vanwege de lagere premie zullen overstappen en hopen daarnaast op nieuwe klanten.

De scheepsverzekeraars denken dat de behoefte aan een verzekering, die het verlies van inkomsten dekt tijdens een langdurige reparatie, is gegroeid. Schippers hadden vroeger vaak voldoende buffer op de bank om problemen op te vangen, maar de jarenlange crisis heeft ervoor gezorgd dat de reserves vaak op zijn.

‘De meeste klanten hebben zo’n verzekering niet, maar zouden die wel kunnen overwegen’, zegt Mense Landlust, directeur van SON. ‘Het grote gros van onze klanten verdient niet genoeg en heeft zijn buffers opgebruikt. Dan ontstaat er een gevaar wanneer je langere tijd stil komt te liggen.’

‘We bieden deze verzekering zo goedkoop mogelijk aan’, zegt directeur Hendrik de Jonge van Noord-Nederland. ‘We hebben er namelijk als verzekeraar ook baat bij dat onze klanten niet failliet gaan.’  Met de verzekering zijn de eerste 14 dagen stilliggen eigen risico. Daarna gaat de verzekering in voor een van tevoren afgesproken aantal weken. (MdV)