BLN wil spoedwet om schepen stil te leggen

De nieuwe binnenvaartorganisatie Binnenvaart Logistiek Nederland (BLN) in oprichting heeft de kabinetsinformateurs Bos (PvdA) en Kamp (VVD) een brief gestuurd met het verzoek bij het schrijven van een regeerakkoord oog te hebben voor de belangen van de binnenvaart. BLN wil van de overheid spoedwetgeving om schepen tijdelijk uit de vaart te kunnen nemen.

BLN wil spoedwet om schepen stil te leggen

Brandbrief aan kabinetsonderhandelaars

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (24)

  • @Godschalk,

    U schrijft: men zag de nieuwbouwgolf/ overcapaciteit niet aankomen, nou volgens mij word daar al jaren over geklaagd, vanaf dat de slooppremie die wij betaalden werd afgeschaft werd de vrees daarvoor al geuit!
    Verder ben ik blij dat u vanaf uw”kant” uw verhaal doet, met vr groet

    Geplaatst door: Pjotr op
  • Bij een liberale markt hoord daar ook bijzondere bijstand bij?Bijzondere bijstand is enkel voor ondernemers die door ziekte of ongeval en grote schade”s zijn getroffen.Om deze nare periode te overbruggen! Als daar ook ondernemers gebruik van kunnen maken die te zwaar zijn gefinancierd werkt de liberale markt niet meer.Als die al zou werken? BLN en overheid laat deze categorie de anderen niet kapot maken!

    Geplaatst door: gerrit op
  • @ Borealis,

    Kom kom je gaat de moed toch niet opgeven.

    Die praktijken komen nu eens in openbaring het heeft nu lang genoeg geduurd zo lang hier geen censuur is kunnen we tenminste onze mening geven.
    Of het opgepakt word is de vraag.
    Gezien de reacties op bericht die er werkelijk toe doen niet.
    Misschien komt het nog.
    Je zou toch zweren met die gediplomeerde schippers van tegenwoordig had er eigenlijk wel wat meer aandacht aan andere zaken dan varen en elkaar afzeiken moeten zijn.

    Ik zie je zondag wel.

    Mvgr,
    Piet

    Geplaatst door: P.Bennik op
  • @/staatsgarantiekrediet 24.10./1816

    Staatsgarantie is bedacht door Banken stelt u!

    Fout.

    Het is bedacht door de overheid die daarmede “BKB/ondernemend Nederland” – binnen de daarvoor gestelde grenzen – wil ondersteunen bij het verkrijgen van krediet bij investeringen die qua exploitatie-perspectief goede kansen hebben, maar die om dakkingstechnische reden ander door een bank zouden kunnen worden efgewezen.

    Banken hanteren verschillende dekkings-percentages.
    Een “ouder” schip bij zal – mede ook al van de staat van onderhoud, op een dekkingspercentage uitkomen van rond de 50% van de getax.waarde.
    Bij een nieuw/nieuwer schip ligt dat % hoger.

    Voorbeeld:
    schip 15 jaar oud met een trax. waarde van stel even 1.8 mln = 900,000 dekking, maar stel nou dat de koper ca. 500.000 egien middelen had en laten we ook even aannemen dat de koopsom inck. bijkomende kosten incl. de financiering van de vrachtenpijplijn zo rond de 1.9 mln lag en laten we tevens aannemen, dat er met de exploitatie-perspectieven op dat moment niets mis was en dus verstrekt die bank een lening voor dat niet gedekte deel MITS “de staat” daar garant voor gaat staan.
    Nou dat doet/deed de Overheid dus;er werd immers voldaan aan de gestelde criteria.

    Feit is, dat zowel de ondernemers in de binnenvaart maar ook banken geen, tot volstrekt onvoldoende zicht hadden op de toename van de capaciteit door al die nieuwbouw. Dat er dan ook nog een wereldwijde economische teruggang aan de orde kwam maakte die capaciteitstoename extra erg.

    Partijen ( banken, binnenvaartondernemers en ev. ook de overheid) moeten de handen ineen slaan en die capaciteit alsnog binnen als normaal te bestempelen economische grenzen brengen.

    Ondernemers moeten enige drukmiddelen ook niet schuwen om hun doel te bereiken, maar dan wel gezamenlijk

    Het heeft nu lang genoeg geduurd

    Geplaatst door: Jan Godschalk ( oud bankier) op
  • Bij de BLN heeft de VOC gedachte al aardig post gevat, ze willen de slavernij weer invoeren. Lekker goedkoop personeel uit Oost europa halen in plaats van voor een fatsoenlijke kostprijs te gaan zodat je je personeel een behoorlijke boterham kan bieden. En dan ook nog gaan stelen uit de slooppot waar een heel hoop schippers verplicht tegen hun zin in jaren lang hebben bij moeten dragen. En dat willen ze nu gaan gebruiken waar het nooit voor bedoeld geweest is, de banken, speculanten e.a schadeloos stellen voor hun rol in het mede veroorzaken van de crisis in de binnenvaart. Maar ja wat wil je ook van zo’n clubje van reders, makelaars en bevrachters. Wie het nog niet nou snapt…..!!

    Geplaatst door: David op
  • Beste varensmensen, Wie lacht niet die de mens beziet? Heel veel gekakel over failliet gaan, geen droog brood te verdienen en gefoeter op en tegen elkaar. Welnu, als nu echt de nood zo hoog is en er geld bij moet leg dan de boel plat.Kost geen olie, geen slijtage aan het schip. Problemen voor de maatschappij die je dan in hun ziel treft. Misschien kunnen je eens polshoogte nemen bij je Franse collegae, die staken voor ze het weten.
    Wat ik hiermee wil zeggen:”Geen woorden maar daden” Sorry, maar als niet varensman, zoals ik, wordt iedereen doodziek van dat gekrakeel en je worden niet meer sereieus genomen door de bevolking en nog minder door de politiek en de EU.

    Geplaatst door: Hans op
  • Allemaal dat woord kom je nog al eens tegen, allemaal in de dagvaart, allemaal meer geld vragen bij de bevrachter maar dat is het hem nou juist allemaal bestaat niet in de binnenvaart en daar moet je mee leren leven in de binnenvaart is het ieder voor zich dus alle oplossingen met het woord allemaal kun je niet serieus nemen maar wat blijft er dan nog over niet veel lijkt mij dus moet er iets anders worden verzonnen miscchien iets wat niemand voor mogelijk houd. De banken doen niets dus blijft alleen de overheid over misschien moeten we die eens gaan bestoken met het plan bodentarieven, ik weet het klinkt raar maar iets wat we allemaal moeten gaan doen werkt niet weten we ondertussen uit ervaring dus moet er iets dwingens komen en dat kan alleen de overheid ons opleggen. Overgens denk nou niet dat de oplossing uit Roemenie of Bulgarije komt wat die willen net als de Polen en de Tjechen over een paar jaar ook meer loon. Je kunt beter een Nederlandse matroos nemen hopelijk kunnen die ooit nog eens onze veel te dure schepen overnemen als we ooit aan ons pensioen komen dat zie ik die Roemenen en Bulgaren nog niet doen.

    Geplaatst door: r op
  • @ P. Bennik,

    Ja zeker, kan er niet echt vrolijk van worden.

    Zal eens kijken of ik in het weekend nog wat tijd over heb, om er uitgebreid op in te gaan.

    Het is zo’n huichelaars club aan het worden, dat ik me afvraag of het nog wel zin heeft om ze serieus te nemen.

    Geplaatst door: Borealis op
  • @ Borealis,

    Heeft u de hele brief gelezen?
    Ik wel maar hier kom ik later op terug.

    Groet,
    Piet

    Geplaatst door: P.Bennik op
  • Vroeger had je ene paar bevrachters nu is iedereen bevrachter en het geld blijf hangen waar het niet hoort.
    Maar ja over twee jaar zal het wel goed worden,ha ha dat horode ik twintig jaar terug ook al dat zelfde verhaaltje sucses schippers

    Geplaatst door: h leegwater op
  • @Chemieschipper,

    Ik denk dat u zich daar nog wel eens danig in kunt vergissen,
    De financiële problemen die in de binnenscheepvaart voor slachtoffers gaat zorgen, zijn niet door de schippers ontstaan, maar door de zichzelf roemende ondernemers die dachten slimmer te zijn, dan hun collega’s.
    En daarvan staan inmiddels verschillende op de nominatie uitkeringsgerechtigde te worden.
    Als er tenminste een serieuze koper gevonden gaat worden voor hun drijvende paleizen.

    Geplaatst door: Borealis op
  • een brief naar Bos en Kamp, ja, heel mooi is dat, regeren is vooruit zien zullen ze wel zeggen, de gezonde ondernemer (ondernemer en dus geen schipper) blijft wel over en dus komen er vanzelf wel schepen stil te liggen en bij ons in het dorp moest de plaatselijke groenteboer ook noodgedwongen stoppen

    Geplaatst door: Chemieschipper op
  • Misschien alle neuzen een kant op en zelf het tarief bepalen en niet de bank of de bevrachter. En voor een laag tarief allemaal blijven liggen.

    Geplaatst door: Frank op
  • @ondernemer met rekenmachine”

    Zolang er met onmiddellijke ingang geen verbod komt op capaciteitstoename, blijven we dweilen met de kraan open!

    Geplaatst door: jdv op
  • Wij moeten het zelf doen.
    Wat ik niet begrijp, dat de hopeloos gevallen tegen elke prijs blijven varen? Je hebt al een bankkaart voor eten en drinken. Je schulden worden steeds meer. waarom dan 24 uur varen voor een slecht tarief.

    Ook de angst regeert. Bij vernieuwing van contract, moet de prijs naar beneden. Maar bij de meeste grote opdrachtgevers wordt 2% inflatie correctie gerekend volgend jaar?? Het is meestal een dreiging over onze rug. Ze weten dat de schippers daar gevoelig voor zijn.

    Want de over capaciteit wordt door ons zelf gecreëerd!!!!! Gewoon dagdienst varen. Alleen een nacht door tegen betaling. Moet je eens zien, hoe snel de tarieven daardoor stijgen!

    Geplaatst door: ondernemer met rekenmachine op
  • de scheepen die al onder de toe zicht van de bank varen die moeten als eerste er uit .als er 9euro word betaald gaan hun voor 6 euro varen en ze komen hele maal leeg van de moessel naar boven rhein toe zo komt de maarkt nooit meer uit het gat en doe hogen geleerde mentse die weeten zo goed maar ze maken een naar de ander fout in en daar gaat het geld over balk heen. zo dit is ff genoeg van

    Geplaatst door: ron op
  • waarom stilliggen,zodat de anderen gewoon 24 uur blijven varen,ik heb pas gelezen dat ze in china in sommige fabrieken van 72 naar 62 uur in de week zijn gegaan en dat word nog steeds als te veel gezien,dus als wij nu eens naar 84 uur gaan wat toch ook nog middeleeuws is,zal dat de over capaciteit niet een beetje wegnemen en misschien de vrachten weer een beetje op normaal niveau brengen en zo ook de prijzen van schepen.Gewoon zelf nadenken daar is geen regering voor nodig.

    Geplaatst door: D Veenma op
  • Hoezo mag men schepen niet tijdelijk stil leggen ? In de jaren 70 zijn er ook de nodige schepen tijdelijk stil gelegd, waarom mag/ kan dat nu dan niet ?

    Geplaatst door: Fred op
  • Die achterlijke regels van de CCR opheffen en een helehoop problemen zijn voorbij.

    Geplaatst door: AlbertusM op
  • Geweldig heren
    Ja degene die tegen beter weten in overeind gehouden worden verergeren de boel.
    En nee de vertegenwoordigers zullen het nooit goed doen.
    Maar hoeveel geweldig ondernemers bestaan morgen nog als ze aan de CCR eisen moeten voldoen.
    Hoeveel kunnen er hun afgeschreven schip morgen zonder winst verkopen of naar de sloop brengen en hebben dan nog voldoende pensioen?
    Degene die dat kunnen geven wellicht hun visie of proberen mee te denken maar doen bovenal wat ze moeten doen, en zitten daarmee gewoon de crisis uit

    Geplaatst door: Het gezeur spuugzat op
  • @ Staatsgaratieklant.Het is zo dat de bank U hypotheek te hoog vond om het risico alleen te dragen.En ze hadden dus vraagtekens bij Uw hypotheek.Maar U heeft gelijk dat de garantiestelling pas word uitgekeerd bij een faillissement.En daar gaat het fout,er gaat niemand failliet.En dat komt omdat de staatsgarantie is opgerekt voor onbepaalde tijd.Dat was voor de crisis 2 jaar.En met dat oprekken heb je de banken de gelegenheid gegeven dat ze geen gebruik maken van de staatsgarantie.Of ook wel geen faillissementen,om dat ze dan niet hun verlies hoeven te nemen.

    Geplaatst door: MVG JR op
  • Staatsgarantie is niet bedacht door de schippers maar door de bank, en dat je een lening hebt met staatsgarantie (meestal maar een zeer klein percentage) wil niet zeggen dat je er gebruik van maakt. Dus ze allemaal weer in een zelfde hokje stoppen slaat nergens op. Pas bij grote problemen kan het verschil maken, niet als je nog steeds volgens plan aflost.

    staatsgarantieklant op koers

    Geplaatst door: staatsgarantieklant op
  • het word tijd dat ze de staatsgarantiecowboys eens tegen de kant leggen.

    Geplaatst door: freedomfighter op
  • De BLN wil?

    Spreken die drie organisaties niet voor hun beurt, hebben de heren wel toestemming van hun mede branchegenoten uit het verladen en bevrachtend bedrijfsleven of gaan die zonder tegen wind de crisis betalen.

    Grote woorden zijn we van de BBU en de CBRB wel gewend, maar daden zijn meestal ver te zoeken.

    Geplaatst door: Borealis op

Reageer

BLN wil spoedwet om schepen stil te leggen | Schuttevaer.nl

BLN wil spoedwet om schepen stil te leggen

De nieuwe binnenvaartorganisatie Binnenvaart Logistiek Nederland (BLN) in oprichting heeft de kabinetsinformateurs Bos (PvdA) en Kamp (VVD) een brief gestuurd met het verzoek bij het schrijven van een regeerakkoord oog te hebben voor de belangen van de binnenvaart. BLN wil van de overheid spoedwetgeving om schepen tijdelijk uit de vaart te kunnen nemen.

BLN wil spoedwet om schepen stil te leggen

Brandbrief aan kabinetsonderhandelaars

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (24)

  • @Godschalk,

    U schrijft: men zag de nieuwbouwgolf/ overcapaciteit niet aankomen, nou volgens mij word daar al jaren over geklaagd, vanaf dat de slooppremie die wij betaalden werd afgeschaft werd de vrees daarvoor al geuit!
    Verder ben ik blij dat u vanaf uw”kant” uw verhaal doet, met vr groet

    Geplaatst door: Pjotr op
  • Bij een liberale markt hoord daar ook bijzondere bijstand bij?Bijzondere bijstand is enkel voor ondernemers die door ziekte of ongeval en grote schade”s zijn getroffen.Om deze nare periode te overbruggen! Als daar ook ondernemers gebruik van kunnen maken die te zwaar zijn gefinancierd werkt de liberale markt niet meer.Als die al zou werken? BLN en overheid laat deze categorie de anderen niet kapot maken!

    Geplaatst door: gerrit op
  • @ Borealis,

    Kom kom je gaat de moed toch niet opgeven.

    Die praktijken komen nu eens in openbaring het heeft nu lang genoeg geduurd zo lang hier geen censuur is kunnen we tenminste onze mening geven.
    Of het opgepakt word is de vraag.
    Gezien de reacties op bericht die er werkelijk toe doen niet.
    Misschien komt het nog.
    Je zou toch zweren met die gediplomeerde schippers van tegenwoordig had er eigenlijk wel wat meer aandacht aan andere zaken dan varen en elkaar afzeiken moeten zijn.

    Ik zie je zondag wel.

    Mvgr,
    Piet

    Geplaatst door: P.Bennik op
  • @/staatsgarantiekrediet 24.10./1816

    Staatsgarantie is bedacht door Banken stelt u!

    Fout.

    Het is bedacht door de overheid die daarmede “BKB/ondernemend Nederland” – binnen de daarvoor gestelde grenzen – wil ondersteunen bij het verkrijgen van krediet bij investeringen die qua exploitatie-perspectief goede kansen hebben, maar die om dakkingstechnische reden ander door een bank zouden kunnen worden efgewezen.

    Banken hanteren verschillende dekkings-percentages.
    Een “ouder” schip bij zal – mede ook al van de staat van onderhoud, op een dekkingspercentage uitkomen van rond de 50% van de getax.waarde.
    Bij een nieuw/nieuwer schip ligt dat % hoger.

    Voorbeeld:
    schip 15 jaar oud met een trax. waarde van stel even 1.8 mln = 900,000 dekking, maar stel nou dat de koper ca. 500.000 egien middelen had en laten we ook even aannemen dat de koopsom inck. bijkomende kosten incl. de financiering van de vrachtenpijplijn zo rond de 1.9 mln lag en laten we tevens aannemen, dat er met de exploitatie-perspectieven op dat moment niets mis was en dus verstrekt die bank een lening voor dat niet gedekte deel MITS “de staat” daar garant voor gaat staan.
    Nou dat doet/deed de Overheid dus;er werd immers voldaan aan de gestelde criteria.

    Feit is, dat zowel de ondernemers in de binnenvaart maar ook banken geen, tot volstrekt onvoldoende zicht hadden op de toename van de capaciteit door al die nieuwbouw. Dat er dan ook nog een wereldwijde economische teruggang aan de orde kwam maakte die capaciteitstoename extra erg.

    Partijen ( banken, binnenvaartondernemers en ev. ook de overheid) moeten de handen ineen slaan en die capaciteit alsnog binnen als normaal te bestempelen economische grenzen brengen.

    Ondernemers moeten enige drukmiddelen ook niet schuwen om hun doel te bereiken, maar dan wel gezamenlijk

    Het heeft nu lang genoeg geduurd

    Geplaatst door: Jan Godschalk ( oud bankier) op
  • Bij de BLN heeft de VOC gedachte al aardig post gevat, ze willen de slavernij weer invoeren. Lekker goedkoop personeel uit Oost europa halen in plaats van voor een fatsoenlijke kostprijs te gaan zodat je je personeel een behoorlijke boterham kan bieden. En dan ook nog gaan stelen uit de slooppot waar een heel hoop schippers verplicht tegen hun zin in jaren lang hebben bij moeten dragen. En dat willen ze nu gaan gebruiken waar het nooit voor bedoeld geweest is, de banken, speculanten e.a schadeloos stellen voor hun rol in het mede veroorzaken van de crisis in de binnenvaart. Maar ja wat wil je ook van zo’n clubje van reders, makelaars en bevrachters. Wie het nog niet nou snapt…..!!

    Geplaatst door: David op
  • Beste varensmensen, Wie lacht niet die de mens beziet? Heel veel gekakel over failliet gaan, geen droog brood te verdienen en gefoeter op en tegen elkaar. Welnu, als nu echt de nood zo hoog is en er geld bij moet leg dan de boel plat.Kost geen olie, geen slijtage aan het schip. Problemen voor de maatschappij die je dan in hun ziel treft. Misschien kunnen je eens polshoogte nemen bij je Franse collegae, die staken voor ze het weten.
    Wat ik hiermee wil zeggen:”Geen woorden maar daden” Sorry, maar als niet varensman, zoals ik, wordt iedereen doodziek van dat gekrakeel en je worden niet meer sereieus genomen door de bevolking en nog minder door de politiek en de EU.

    Geplaatst door: Hans op
  • Allemaal dat woord kom je nog al eens tegen, allemaal in de dagvaart, allemaal meer geld vragen bij de bevrachter maar dat is het hem nou juist allemaal bestaat niet in de binnenvaart en daar moet je mee leren leven in de binnenvaart is het ieder voor zich dus alle oplossingen met het woord allemaal kun je niet serieus nemen maar wat blijft er dan nog over niet veel lijkt mij dus moet er iets anders worden verzonnen miscchien iets wat niemand voor mogelijk houd. De banken doen niets dus blijft alleen de overheid over misschien moeten we die eens gaan bestoken met het plan bodentarieven, ik weet het klinkt raar maar iets wat we allemaal moeten gaan doen werkt niet weten we ondertussen uit ervaring dus moet er iets dwingens komen en dat kan alleen de overheid ons opleggen. Overgens denk nou niet dat de oplossing uit Roemenie of Bulgarije komt wat die willen net als de Polen en de Tjechen over een paar jaar ook meer loon. Je kunt beter een Nederlandse matroos nemen hopelijk kunnen die ooit nog eens onze veel te dure schepen overnemen als we ooit aan ons pensioen komen dat zie ik die Roemenen en Bulgaren nog niet doen.

    Geplaatst door: r op
  • @ P. Bennik,

    Ja zeker, kan er niet echt vrolijk van worden.

    Zal eens kijken of ik in het weekend nog wat tijd over heb, om er uitgebreid op in te gaan.

    Het is zo’n huichelaars club aan het worden, dat ik me afvraag of het nog wel zin heeft om ze serieus te nemen.

    Geplaatst door: Borealis op
  • @ Borealis,

    Heeft u de hele brief gelezen?
    Ik wel maar hier kom ik later op terug.

    Groet,
    Piet

    Geplaatst door: P.Bennik op
  • Vroeger had je ene paar bevrachters nu is iedereen bevrachter en het geld blijf hangen waar het niet hoort.
    Maar ja over twee jaar zal het wel goed worden,ha ha dat horode ik twintig jaar terug ook al dat zelfde verhaaltje sucses schippers

    Geplaatst door: h leegwater op
  • @Chemieschipper,

    Ik denk dat u zich daar nog wel eens danig in kunt vergissen,
    De financiële problemen die in de binnenscheepvaart voor slachtoffers gaat zorgen, zijn niet door de schippers ontstaan, maar door de zichzelf roemende ondernemers die dachten slimmer te zijn, dan hun collega’s.
    En daarvan staan inmiddels verschillende op de nominatie uitkeringsgerechtigde te worden.
    Als er tenminste een serieuze koper gevonden gaat worden voor hun drijvende paleizen.

    Geplaatst door: Borealis op
  • een brief naar Bos en Kamp, ja, heel mooi is dat, regeren is vooruit zien zullen ze wel zeggen, de gezonde ondernemer (ondernemer en dus geen schipper) blijft wel over en dus komen er vanzelf wel schepen stil te liggen en bij ons in het dorp moest de plaatselijke groenteboer ook noodgedwongen stoppen

    Geplaatst door: Chemieschipper op
  • Misschien alle neuzen een kant op en zelf het tarief bepalen en niet de bank of de bevrachter. En voor een laag tarief allemaal blijven liggen.

    Geplaatst door: Frank op
  • @ondernemer met rekenmachine”

    Zolang er met onmiddellijke ingang geen verbod komt op capaciteitstoename, blijven we dweilen met de kraan open!

    Geplaatst door: jdv op
  • Wij moeten het zelf doen.
    Wat ik niet begrijp, dat de hopeloos gevallen tegen elke prijs blijven varen? Je hebt al een bankkaart voor eten en drinken. Je schulden worden steeds meer. waarom dan 24 uur varen voor een slecht tarief.

    Ook de angst regeert. Bij vernieuwing van contract, moet de prijs naar beneden. Maar bij de meeste grote opdrachtgevers wordt 2% inflatie correctie gerekend volgend jaar?? Het is meestal een dreiging over onze rug. Ze weten dat de schippers daar gevoelig voor zijn.

    Want de over capaciteit wordt door ons zelf gecreëerd!!!!! Gewoon dagdienst varen. Alleen een nacht door tegen betaling. Moet je eens zien, hoe snel de tarieven daardoor stijgen!

    Geplaatst door: ondernemer met rekenmachine op
  • de scheepen die al onder de toe zicht van de bank varen die moeten als eerste er uit .als er 9euro word betaald gaan hun voor 6 euro varen en ze komen hele maal leeg van de moessel naar boven rhein toe zo komt de maarkt nooit meer uit het gat en doe hogen geleerde mentse die weeten zo goed maar ze maken een naar de ander fout in en daar gaat het geld over balk heen. zo dit is ff genoeg van

    Geplaatst door: ron op
  • waarom stilliggen,zodat de anderen gewoon 24 uur blijven varen,ik heb pas gelezen dat ze in china in sommige fabrieken van 72 naar 62 uur in de week zijn gegaan en dat word nog steeds als te veel gezien,dus als wij nu eens naar 84 uur gaan wat toch ook nog middeleeuws is,zal dat de over capaciteit niet een beetje wegnemen en misschien de vrachten weer een beetje op normaal niveau brengen en zo ook de prijzen van schepen.Gewoon zelf nadenken daar is geen regering voor nodig.

    Geplaatst door: D Veenma op
  • Hoezo mag men schepen niet tijdelijk stil leggen ? In de jaren 70 zijn er ook de nodige schepen tijdelijk stil gelegd, waarom mag/ kan dat nu dan niet ?

    Geplaatst door: Fred op
  • Die achterlijke regels van de CCR opheffen en een helehoop problemen zijn voorbij.

    Geplaatst door: AlbertusM op
  • Geweldig heren
    Ja degene die tegen beter weten in overeind gehouden worden verergeren de boel.
    En nee de vertegenwoordigers zullen het nooit goed doen.
    Maar hoeveel geweldig ondernemers bestaan morgen nog als ze aan de CCR eisen moeten voldoen.
    Hoeveel kunnen er hun afgeschreven schip morgen zonder winst verkopen of naar de sloop brengen en hebben dan nog voldoende pensioen?
    Degene die dat kunnen geven wellicht hun visie of proberen mee te denken maar doen bovenal wat ze moeten doen, en zitten daarmee gewoon de crisis uit

    Geplaatst door: Het gezeur spuugzat op
  • @ Staatsgaratieklant.Het is zo dat de bank U hypotheek te hoog vond om het risico alleen te dragen.En ze hadden dus vraagtekens bij Uw hypotheek.Maar U heeft gelijk dat de garantiestelling pas word uitgekeerd bij een faillissement.En daar gaat het fout,er gaat niemand failliet.En dat komt omdat de staatsgarantie is opgerekt voor onbepaalde tijd.Dat was voor de crisis 2 jaar.En met dat oprekken heb je de banken de gelegenheid gegeven dat ze geen gebruik maken van de staatsgarantie.Of ook wel geen faillissementen,om dat ze dan niet hun verlies hoeven te nemen.

    Geplaatst door: MVG JR op
  • Staatsgarantie is niet bedacht door de schippers maar door de bank, en dat je een lening hebt met staatsgarantie (meestal maar een zeer klein percentage) wil niet zeggen dat je er gebruik van maakt. Dus ze allemaal weer in een zelfde hokje stoppen slaat nergens op. Pas bij grote problemen kan het verschil maken, niet als je nog steeds volgens plan aflost.

    staatsgarantieklant op koers

    Geplaatst door: staatsgarantieklant op
  • het word tijd dat ze de staatsgarantiecowboys eens tegen de kant leggen.

    Geplaatst door: freedomfighter op
  • De BLN wil?

    Spreken die drie organisaties niet voor hun beurt, hebben de heren wel toestemming van hun mede branchegenoten uit het verladen en bevrachtend bedrijfsleven of gaan die zonder tegen wind de crisis betalen.

    Grote woorden zijn we van de BBU en de CBRB wel gewend, maar daden zijn meestal ver te zoeken.

    Geplaatst door: Borealis op

Reageer