Ingezonden: Oproep aan alle particulieren

Door Jan van Strien, Ex Gijsbert Sr.

Sluit u aan bij EUBO, het is uw laatste kans. Met deze oproep wil ik mijn verhaal aan u kwijt. Als oude rot in het schippersvak en zelfstandig opererende ex-particulier voel ik mij geroepen een en ander onder uw aandacht te brengen. Het stoort mij al jaren dat wij als zelfstandige particulieren geen vuist kunnen maken tegen de alsmaar op uitbuiting beluste opdrachtgevers van de droge-ladingvaart. Zelf ben ik er altijd gelukkig mee geweest dat wij een Evenredige Vrachtverdeling (EV) hadden. Tot stand gekomen toen ik geboren ben en afgeschaft toen ik gestopt was met varen. Ik zal eerst even de geschiedenis op papier zetten.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (18)

  • Volgens mij is de binnenscheepvaart een hoppeloze zaak,wanneer m’n een vast werk heeft en tevreden is,werk dat gebasseerd is op een (beperkte) kostenberekening dus kostendekkend is,en waar jaren voor onderhandeld is,Komt een leuke noorderbuur aankloppen ,en kan dat veeeeel goedkoper,waar steken jullie dan uw tijd in ?Zijn dat ondernemmers of piraterij

    Ee Belgische ondernemmer

    Geplaatst door: Quaegebeur V op
  • Ik heb veel interesse in (zee)scheepvaart en lees o.a. vaak de berichten op de site van Schuttevaer. Steeds weer verbaas ik me over de oncollegiale sfeer tussen schippers. Duizenden particulieren (waaronder ik) die belegd hebben in zeeschepen hebben in 2009 en 2010 miljoenen extra in hun belegging gestoken om “hun” schip te redden. Bij binnenschippers lijkt het wel dat ze liever failliet gaan dan dat de buurman 1 euro meer verdient; en de bevrachters zijn de lachende derde!

    Geplaatst door: Loobos op
  • boontje komt om zijn loontje. niet andersom.

    Geplaatst door: boontje op
  • @ iedereen.
    het ergste is;we weten het en doen er niks aan.Wel opletten als de eubo niet lukt is het zowiezo het einde voor veele ik hoorde in de wandelgangen dat de steun van de banken (staat) tot maart 2011 zou lopen en dan???????? (ps ik heb het niet zwart op wit gezien)
    lamas.

    Geplaatst door: lamas op
  • Het staat in hondederde boeken geschreven en is al duizende keren bewezen:VERDEEL EN HEERS en SAMENWERKEN GEEFT MACHT,voor al wie dit koppig naast zich neerlegt is er ook een gezegde LOONTJE KOMT OM ZIJN BOONTJE

    Geplaatst door: Quenya op
  • Eigenlijk is het allemaal heel makkelijk!
    Ieder die in de laatste jaren een schip heeft gekocht voor meer als 2 miljoen Euro, moet met dit schip minstens een omzet maken van een 600.000 Euro. Voor iedere miljoen meer komt er 50.000 euro (rente) bij. Tenminste als ze het voor 5% hebben gekregen? Bij tien maanden varen naar bv. Thionville aan 5 Euro is de omzet dus 480.000 Euro. Dit alles berekend op een “legale” vaart van 14 uur met Vrouw en een Matroos, blijft er voor het goedkope schip een verlies over van jaarlijks 120.00 Euro. De duurste schepen hebben bij hun aankoop het “illegale” varen (dag en nacht) en een
    vrachtprijs naar Thionville van minstens 8 Euro aan hun bank (baas) voorgelegd. En om nu weer in richting van een goed tarief te komen, blijft er voor de players in de bovenste klasse echt niets anders over, dan jullie aan te sluiten aan een grote coöperatie. Ik zelf heb eind verleden jaar onze “Aqua Linda” verkocht, nadat ik van onze bankier een boos telefoontje had gekregen betreffende een artikel over ons in het duitse Handelsblatt. Ik had “dit” niet mogen zeggen, en “dat” had ik anders moeten zeggen enzovoorts.
    Hier te lezen http://www.handelsblatt.com/unternehmen/industrie/schrottstau-auf-dem-fluss;2441909

    Daarbij had ik met de crisis helemaal niets te maken, ik zat in een goede daghuur. Tien minuten na het telefoontje met de bankier, had ik het schip al te koop gezet en een week later was het ook verkocht. Wat ik hier mee wil zeggen is: het betreft mij allemaal niet! Ik zit met mijn Vrouwtje lekker aan de wal in de buurt van Xanten. Het huis, de auto´s alles is betaald en we hebben nog lekker geld over om een paar jaar niets doen. Af en toe rij ik met mijn Harley langs het water en zie mijn nieuwbouw collega´s varen, en als ze dan juist een telefoontje krijgen, zie ik ze heel klein worden in de stuurhut. Dan weet ik, ze hebben een bevrachter, bankier of een bunkerstation met niet betaalde facturen aan de lijn. Ik denk dan bij mezelf, hoe lang gaan die vrouwen en Kinderen van die particulier dat nog mee maken? Ze zien dagelijks hun vader of echtgenoot bedelend aan de telefoon hangen, en hebben alle respect voor hem al lang verloren. Gisteren belde mij nog een hoog verschulde Collega op met de woorden: ik wacht wel even af wat het word met de EUBO (daarbij weet ik, dat zijn vrouw allang andere plannen heeft) Bij een andere vriend van mij, is de zoon al stiekem aan het solliciteren. Het enigste wat deze mensen nog redding kan brengen is na bargelink en de vrachtindex, enkel en alleen een coöperatie als bv. de EUBO.

    Geplaatst door: Berthold Zimmer op
  • 50 urige werkweek. Lekker bakkie doen bij de buren waar we al 10 jaar geen tijd voor hebben gehad. Daarna lekker slapen, zonder los gevaren te worden, want de buren slapen toch ook 😉 Slapend de overcapaciteit oplossen.

    Geplaatst door: hj op
  • Dit klinkt allemaal heel goed. De verdeeldheid viert hoogtij. Vooral zo door gaan dan kunnen we binnen een paar jaar misschien 1 hele grote rederij hebben met als moederbedrijf een conglomeraat van Chinese en Arabische aandeelhouders gesteund door russische oligarchen die alleen maar kijken of de economische cijfers kloppen. Daaruit afgeleid zal dus zoveel mogelijk goedkoop buitenlands personeel op die schepen komen en een minimum aan onderhoud gepleegd worden zodat die schuiten net allemaal door de SI komen. En gaat tussendoor iets stuk, hup naar de schroothoop ermee want oudijzer zal tegen die tijd meer opbrengen dan repareren.
    Ik wens iedereen succes met de toekomst van de binnenvaart en vooral op elkaar blijven zeiken en zeker niet verenigen want ik wil mijn toekomstig aandeel in de europese binnenvaartrederij niet verspelen dat kan misschien nog eens geld opbrengen.

    Geplaatst door: Leon op
  • @meneer v Strien.Niet alleen de EVO heeft geprobeert de EV omver te duwen.Dat waren ook de schippers zelf,met in de hoofdrol de rijnvaart.Toen ik in 1993 op de Volkeraksluizen pamfletten aan het verspreiden was onder schippers,om ze te vragen mee te helpen aan het behouden van de EV was dat voor specifiek de rijnvaart,en de zand en grind vaart uit Werkendam niet nodig.En werd je uitgemaak voor rotte vis door die mensen,dat hadden ze niet nodig.Je denkt toch niet dat ik op dat bankje ga zitten.En dat waren nog de fatsoenlijke opmerkingen.En nog maar twee jaar terug was je die staker.En we lagen te repareren bij v Tiem in Druten met een ASV en STOP&DWARSLIGGERS vlag in de mast.En wat gebeurt er ik lag toen bij een nu EUBO lid opzij,en de eigenaar van dat schip keek naar onze mast en zei: jij ziet het somber in.En zo ben ik vanaf Granaria,aktie in 1993,bestuur van de ASV, en nog de STOP & Dwarsliggers kontinu af gezeikt door de rijnvaart.En dan zijn we nu op het moment dat een deel van de rijnvaart een verkapte EV probeert op te richten.Daar zeg ik op: ik geloof er niet in.De rijn vaart wil geen verdeel systeem.Ze hebben altijd net als de EVO tegen een verdeel systeem aan staan schoppen.En stel dat het met EUBO gaat lukken dan is het alleen voor de periode dat het slecht is.Als het weer beter word zullen ze er weer wel uit gaan,dan kunnen ze het zelf wel weer beter.Maar rijnvaart, ik hoop dat ik het mis heb,en dat jullie massaal lid worden.Maar ik wacht nog wel even af, ik ben de laatste 25 jaar genoeg af gezeikt.

    Geplaatst door: MVG JR op
  • @Jan
    Stel dat we dat in gaan zien (ik met nieuwvoorschip heb wel 600ton in de markt gegeooid en voel me doodongelukkig hierover….)
    Wat dan? moeten we dan maar stil gaan liggen, er zijn er die met de sleutel naar de bank gaan en zo hun verantwoording willen nemen.
    Dat werkt niet kan ik u verzekeren!die krijg je terug.
    Dan blijven liggen tot er een zetschipper op komt door de bank? die het schip onderbrengt bij een van de grote kantoren? (dat gebeurt ook al! )
    Dan hebben die mensen juist een schip dat voor alle tarieven vaart.
    kortom, kom met een betere andere oplossing in plaats van wild om je heen te roepen!
    Nu komen we met een oplossing met veel nieuwe en ook oude schepen trouwens en dan is het weeer niet goed.

    Geplaatst door: Bram westeind op
  • Beste Joop,natuurlijk blijven we varen!!U wilt misschien profiteren van betalende EUBO-leden.En wij voor U tussentijds de boel opknappen,maar helaas dan heeft U pech,wij zijn nl ook ondernemers met DAT verschil dat wij zien dat de hele wereld samenwerkt en fuseerd en wij als eenlingen doorstrijden.En weet u de EUBO moet met een handje vol verstandige ondernemers de hele particuliere binnevaart gaan redden.OF BENT U DIE BUURMAN WEET JE WEL !! (ANDERS DOET HIJ DIT REISJE WEL)

    Geplaatst door: eubo -lid op
  • @ jan
    U slaat de nagel op de kop, uw wordt er de dupe van en gaat mee de dieperik in, wanneer wil U dat nou eens inzien, doe vooral zo voort enonderneem niets. veel succes

    Geplaatst door: @ op
  • Geachte eubo lid,

    jullie strijden beter prijzen voor de binnenvaart maar waarom varen jullie dan voor die dump prijzen overal heen .Jullie roepen hard maar als het erop komt vareb jullie voor deze prijs of zelfs nog minder dus wie verziekt hier nou de boel dan moet je ook blijven liggen

    Geplaatst door: joop op
  • Geweldig mooi verhaal!!(lees het boek 100 jr binnenvaart)waar U ook kunt lezen dat de geschiedenis zich herhaalt,met dat verschil dat er toen mensen failliet gingen en nu maar zelden en dat men er schijnbaar geen last van blijkt te hebben dat ook ooit die grote reparatie eens komt en dat onderhoud terugloopt wanneer we zo doorgaan.En Neen hier spreekt niet een failliet EUBO-lid maar iemand die wel zn verplichtingen wil blijven nakomen. En nog vind het grootste deel van onze collega,s het niet nodig om samen te werken.Als nu iedere ondernemer(schipper) die niet aan zijn verplichtingen voldoet (die 50%)zich zou MOETEN aansluiten.zouden de banken voor zeer weinig geld onze mooie binnenvaartvloot kunnen redden zonder dat het een hulpplan is(de cooperaties zijn immers een bedrijf).Maar helaas in 2010 word er niet geregeerd,noch door de banken,noch door de overheid.Maar helaas de lobby van verladers en bevrachters regeren op het ogenblik.Verhalen over overcapaciteit hebben we genoeg gehoord.Laat het water op de rijn een halve meter lager zijn,dan word het zoeken naar schepen.Kijk in het segment van de 1000 tonners,die al af en toe op normaal niveau zitten.Vandaar het goede idee om deze cooperaties op te richten om ook voor de lange termijn een horizontale prijs neer te kunnen leggen en de daarbij behorende service te kunnen bieden.(voor wat hoort wat) We moeten naar een ander beleid als dit want OOH OOH die buurman en de buurman ben je zelf!!!! (en kun je het als buurman beter???)

    eubo -lid

    Geplaatst door: eubo -lid op
  • hallo

    waarom dan moeten die nieuwe weer geholpen als er niet zoveel niewbouw was gedaan zouden we er nu beter voor staan maar weer word de eerlijke ondernemer dupe ervan wanneer gaan jullie dat nou eens in zien

    anti eubo

    Geplaatst door: jan op
  • Nee Meneer van Strien ik doe het liever zelf! Want ik vind het mopperen zo leuk en ik blijf alleen strijden voor een hogere vracht die ik dan wéér niet krijg! Er is over de binnenvaart afgeroepen dat we zo verdeeld zijn en dat blijven de mensen die er vooral belang bij hebben héél hard roepen. Misschien krijgen we wel geen werk meer! Dat zou vreselijk zijn want nu hebben we alleen maar alles goed geregeld vóór de bevrachting. Want stél je voor dat iedereen zijn ogen open zouden gaan en zich aan zou sluiten, dan vallen de bevrachters die het slecht met ons voor hebben écht af! We krijgen bevrachters die zich in moeten zetten voor een goede bedrijfsvoering zelfs richting die \\\’\\\’schippertjes\\\’\\\’! Door dezelfde bevrachting is gevraagd om een hypermoderne vloot, een schip met meerdere ruimen word op veel plaatsen geweigerd. Zolang de schippers zich nog onder geschikt voelen aan bevrachters, en bang zijn om het voor de toekomstige generatie in orde te maken en niet in de gaten gaan krijgen dat wij met z\\\’n allen heel wat meer in huis hebben dan een páár bevrachters dan worden wij geen lid.

    BEDANKT VOOR U BETOOG! Natuurlijk gewoon in de coöperatie gaan en kijken of we met z\\\’n allen heel snel het tegendeel kunnen bewijzen!!! O,ja en lees de anonieme berichten gewoon niet want de mensen erachter kunnen zelfs hun naam niet spellen.
    Caroline de Ruiter

    Geplaatst door: Caroline de Ruiter op
  • Dus eerst jaren lang zakken vullen en nu het wat slechter gaat iemand anders de schuld geven?
    Het mes snijd van twee kanten, veel binnenvaartschippers hebben zelf de overcapaciteit gecreeerd maar nu krijgen ‘de mensen die er met de handel tussen zitten de schuld.’
    Geef gewoon de schippers de schuld die een grote auto op het voordek wilde van hun veel te dure overcapaciteit-schip (of bij sommige: schepen), huis aan de wal, koekje erbij?
    Volgens mij bestond er al zoiets als de MPRC, CBV etc.. daar werd jaren lang op af gegeven, ‘die verpeste de markt’ en nu wil iedereen weer opeens een cooperatie?
    BULLSHIT!

    Geplaatst door: Dick op
  • Is een duidelijk verhaal meneer van Strien, maar wanneer wil de binnenvaartschipper (korte termijn denker) nu eens in zien dat een collectief vele malen sterker is dan een individu. Als er de afgelopen jaren 1% minder in schepen was geinvesteerd maar in daadwerkelijke toekomst had de branche er nu anders voor gestaan. Onze concurenten zijn niet de buren maar allerlei mensen die er met wat handel tussen zitten. 1. Dus cooperaties oprichtten. 2. Werk naar de cooperaties halen, zodat je uiteindelijk zelf zaken doe met de opdrachtgever.
    Sterkte in de strijd

    Geplaatst door: man heeft gelijk op

Reageer

Ingezonden: Oproep aan alle particulieren | Schuttevaer.nl

Ingezonden: Oproep aan alle particulieren

Door Jan van Strien, Ex Gijsbert Sr.

Sluit u aan bij EUBO, het is uw laatste kans. Met deze oproep wil ik mijn verhaal aan u kwijt. Als oude rot in het schippersvak en zelfstandig opererende ex-particulier voel ik mij geroepen een en ander onder uw aandacht te brengen. Het stoort mij al jaren dat wij als zelfstandige particulieren geen vuist kunnen maken tegen de alsmaar op uitbuiting beluste opdrachtgevers van de droge-ladingvaart. Zelf ben ik er altijd gelukkig mee geweest dat wij een Evenredige Vrachtverdeling (EV) hadden. Tot stand gekomen toen ik geboren ben en afgeschaft toen ik gestopt was met varen. Ik zal eerst even de geschiedenis op papier zetten.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (18)

  • Volgens mij is de binnenscheepvaart een hoppeloze zaak,wanneer m’n een vast werk heeft en tevreden is,werk dat gebasseerd is op een (beperkte) kostenberekening dus kostendekkend is,en waar jaren voor onderhandeld is,Komt een leuke noorderbuur aankloppen ,en kan dat veeeeel goedkoper,waar steken jullie dan uw tijd in ?Zijn dat ondernemmers of piraterij

    Ee Belgische ondernemmer

    Geplaatst door: Quaegebeur V op
  • Ik heb veel interesse in (zee)scheepvaart en lees o.a. vaak de berichten op de site van Schuttevaer. Steeds weer verbaas ik me over de oncollegiale sfeer tussen schippers. Duizenden particulieren (waaronder ik) die belegd hebben in zeeschepen hebben in 2009 en 2010 miljoenen extra in hun belegging gestoken om “hun” schip te redden. Bij binnenschippers lijkt het wel dat ze liever failliet gaan dan dat de buurman 1 euro meer verdient; en de bevrachters zijn de lachende derde!

    Geplaatst door: Loobos op
  • boontje komt om zijn loontje. niet andersom.

    Geplaatst door: boontje op
  • @ iedereen.
    het ergste is;we weten het en doen er niks aan.Wel opletten als de eubo niet lukt is het zowiezo het einde voor veele ik hoorde in de wandelgangen dat de steun van de banken (staat) tot maart 2011 zou lopen en dan???????? (ps ik heb het niet zwart op wit gezien)
    lamas.

    Geplaatst door: lamas op
  • Het staat in hondederde boeken geschreven en is al duizende keren bewezen:VERDEEL EN HEERS en SAMENWERKEN GEEFT MACHT,voor al wie dit koppig naast zich neerlegt is er ook een gezegde LOONTJE KOMT OM ZIJN BOONTJE

    Geplaatst door: Quenya op
  • Eigenlijk is het allemaal heel makkelijk!
    Ieder die in de laatste jaren een schip heeft gekocht voor meer als 2 miljoen Euro, moet met dit schip minstens een omzet maken van een 600.000 Euro. Voor iedere miljoen meer komt er 50.000 euro (rente) bij. Tenminste als ze het voor 5% hebben gekregen? Bij tien maanden varen naar bv. Thionville aan 5 Euro is de omzet dus 480.000 Euro. Dit alles berekend op een “legale” vaart van 14 uur met Vrouw en een Matroos, blijft er voor het goedkope schip een verlies over van jaarlijks 120.00 Euro. De duurste schepen hebben bij hun aankoop het “illegale” varen (dag en nacht) en een
    vrachtprijs naar Thionville van minstens 8 Euro aan hun bank (baas) voorgelegd. En om nu weer in richting van een goed tarief te komen, blijft er voor de players in de bovenste klasse echt niets anders over, dan jullie aan te sluiten aan een grote coöperatie. Ik zelf heb eind verleden jaar onze “Aqua Linda” verkocht, nadat ik van onze bankier een boos telefoontje had gekregen betreffende een artikel over ons in het duitse Handelsblatt. Ik had “dit” niet mogen zeggen, en “dat” had ik anders moeten zeggen enzovoorts.
    Hier te lezen http://www.handelsblatt.com/unternehmen/industrie/schrottstau-auf-dem-fluss;2441909

    Daarbij had ik met de crisis helemaal niets te maken, ik zat in een goede daghuur. Tien minuten na het telefoontje met de bankier, had ik het schip al te koop gezet en een week later was het ook verkocht. Wat ik hier mee wil zeggen is: het betreft mij allemaal niet! Ik zit met mijn Vrouwtje lekker aan de wal in de buurt van Xanten. Het huis, de auto´s alles is betaald en we hebben nog lekker geld over om een paar jaar niets doen. Af en toe rij ik met mijn Harley langs het water en zie mijn nieuwbouw collega´s varen, en als ze dan juist een telefoontje krijgen, zie ik ze heel klein worden in de stuurhut. Dan weet ik, ze hebben een bevrachter, bankier of een bunkerstation met niet betaalde facturen aan de lijn. Ik denk dan bij mezelf, hoe lang gaan die vrouwen en Kinderen van die particulier dat nog mee maken? Ze zien dagelijks hun vader of echtgenoot bedelend aan de telefoon hangen, en hebben alle respect voor hem al lang verloren. Gisteren belde mij nog een hoog verschulde Collega op met de woorden: ik wacht wel even af wat het word met de EUBO (daarbij weet ik, dat zijn vrouw allang andere plannen heeft) Bij een andere vriend van mij, is de zoon al stiekem aan het solliciteren. Het enigste wat deze mensen nog redding kan brengen is na bargelink en de vrachtindex, enkel en alleen een coöperatie als bv. de EUBO.

    Geplaatst door: Berthold Zimmer op
  • 50 urige werkweek. Lekker bakkie doen bij de buren waar we al 10 jaar geen tijd voor hebben gehad. Daarna lekker slapen, zonder los gevaren te worden, want de buren slapen toch ook 😉 Slapend de overcapaciteit oplossen.

    Geplaatst door: hj op
  • Dit klinkt allemaal heel goed. De verdeeldheid viert hoogtij. Vooral zo door gaan dan kunnen we binnen een paar jaar misschien 1 hele grote rederij hebben met als moederbedrijf een conglomeraat van Chinese en Arabische aandeelhouders gesteund door russische oligarchen die alleen maar kijken of de economische cijfers kloppen. Daaruit afgeleid zal dus zoveel mogelijk goedkoop buitenlands personeel op die schepen komen en een minimum aan onderhoud gepleegd worden zodat die schuiten net allemaal door de SI komen. En gaat tussendoor iets stuk, hup naar de schroothoop ermee want oudijzer zal tegen die tijd meer opbrengen dan repareren.
    Ik wens iedereen succes met de toekomst van de binnenvaart en vooral op elkaar blijven zeiken en zeker niet verenigen want ik wil mijn toekomstig aandeel in de europese binnenvaartrederij niet verspelen dat kan misschien nog eens geld opbrengen.

    Geplaatst door: Leon op
  • @meneer v Strien.Niet alleen de EVO heeft geprobeert de EV omver te duwen.Dat waren ook de schippers zelf,met in de hoofdrol de rijnvaart.Toen ik in 1993 op de Volkeraksluizen pamfletten aan het verspreiden was onder schippers,om ze te vragen mee te helpen aan het behouden van de EV was dat voor specifiek de rijnvaart,en de zand en grind vaart uit Werkendam niet nodig.En werd je uitgemaak voor rotte vis door die mensen,dat hadden ze niet nodig.Je denkt toch niet dat ik op dat bankje ga zitten.En dat waren nog de fatsoenlijke opmerkingen.En nog maar twee jaar terug was je die staker.En we lagen te repareren bij v Tiem in Druten met een ASV en STOP&DWARSLIGGERS vlag in de mast.En wat gebeurt er ik lag toen bij een nu EUBO lid opzij,en de eigenaar van dat schip keek naar onze mast en zei: jij ziet het somber in.En zo ben ik vanaf Granaria,aktie in 1993,bestuur van de ASV, en nog de STOP & Dwarsliggers kontinu af gezeikt door de rijnvaart.En dan zijn we nu op het moment dat een deel van de rijnvaart een verkapte EV probeert op te richten.Daar zeg ik op: ik geloof er niet in.De rijn vaart wil geen verdeel systeem.Ze hebben altijd net als de EVO tegen een verdeel systeem aan staan schoppen.En stel dat het met EUBO gaat lukken dan is het alleen voor de periode dat het slecht is.Als het weer beter word zullen ze er weer wel uit gaan,dan kunnen ze het zelf wel weer beter.Maar rijnvaart, ik hoop dat ik het mis heb,en dat jullie massaal lid worden.Maar ik wacht nog wel even af, ik ben de laatste 25 jaar genoeg af gezeikt.

    Geplaatst door: MVG JR op
  • @Jan
    Stel dat we dat in gaan zien (ik met nieuwvoorschip heb wel 600ton in de markt gegeooid en voel me doodongelukkig hierover….)
    Wat dan? moeten we dan maar stil gaan liggen, er zijn er die met de sleutel naar de bank gaan en zo hun verantwoording willen nemen.
    Dat werkt niet kan ik u verzekeren!die krijg je terug.
    Dan blijven liggen tot er een zetschipper op komt door de bank? die het schip onderbrengt bij een van de grote kantoren? (dat gebeurt ook al! )
    Dan hebben die mensen juist een schip dat voor alle tarieven vaart.
    kortom, kom met een betere andere oplossing in plaats van wild om je heen te roepen!
    Nu komen we met een oplossing met veel nieuwe en ook oude schepen trouwens en dan is het weeer niet goed.

    Geplaatst door: Bram westeind op
  • Beste Joop,natuurlijk blijven we varen!!U wilt misschien profiteren van betalende EUBO-leden.En wij voor U tussentijds de boel opknappen,maar helaas dan heeft U pech,wij zijn nl ook ondernemers met DAT verschil dat wij zien dat de hele wereld samenwerkt en fuseerd en wij als eenlingen doorstrijden.En weet u de EUBO moet met een handje vol verstandige ondernemers de hele particuliere binnevaart gaan redden.OF BENT U DIE BUURMAN WEET JE WEL !! (ANDERS DOET HIJ DIT REISJE WEL)

    Geplaatst door: eubo -lid op
  • @ jan
    U slaat de nagel op de kop, uw wordt er de dupe van en gaat mee de dieperik in, wanneer wil U dat nou eens inzien, doe vooral zo voort enonderneem niets. veel succes

    Geplaatst door: @ op
  • Geachte eubo lid,

    jullie strijden beter prijzen voor de binnenvaart maar waarom varen jullie dan voor die dump prijzen overal heen .Jullie roepen hard maar als het erop komt vareb jullie voor deze prijs of zelfs nog minder dus wie verziekt hier nou de boel dan moet je ook blijven liggen

    Geplaatst door: joop op
  • Geweldig mooi verhaal!!(lees het boek 100 jr binnenvaart)waar U ook kunt lezen dat de geschiedenis zich herhaalt,met dat verschil dat er toen mensen failliet gingen en nu maar zelden en dat men er schijnbaar geen last van blijkt te hebben dat ook ooit die grote reparatie eens komt en dat onderhoud terugloopt wanneer we zo doorgaan.En Neen hier spreekt niet een failliet EUBO-lid maar iemand die wel zn verplichtingen wil blijven nakomen. En nog vind het grootste deel van onze collega,s het niet nodig om samen te werken.Als nu iedere ondernemer(schipper) die niet aan zijn verplichtingen voldoet (die 50%)zich zou MOETEN aansluiten.zouden de banken voor zeer weinig geld onze mooie binnenvaartvloot kunnen redden zonder dat het een hulpplan is(de cooperaties zijn immers een bedrijf).Maar helaas in 2010 word er niet geregeerd,noch door de banken,noch door de overheid.Maar helaas de lobby van verladers en bevrachters regeren op het ogenblik.Verhalen over overcapaciteit hebben we genoeg gehoord.Laat het water op de rijn een halve meter lager zijn,dan word het zoeken naar schepen.Kijk in het segment van de 1000 tonners,die al af en toe op normaal niveau zitten.Vandaar het goede idee om deze cooperaties op te richten om ook voor de lange termijn een horizontale prijs neer te kunnen leggen en de daarbij behorende service te kunnen bieden.(voor wat hoort wat) We moeten naar een ander beleid als dit want OOH OOH die buurman en de buurman ben je zelf!!!! (en kun je het als buurman beter???)

    eubo -lid

    Geplaatst door: eubo -lid op
  • hallo

    waarom dan moeten die nieuwe weer geholpen als er niet zoveel niewbouw was gedaan zouden we er nu beter voor staan maar weer word de eerlijke ondernemer dupe ervan wanneer gaan jullie dat nou eens in zien

    anti eubo

    Geplaatst door: jan op
  • Nee Meneer van Strien ik doe het liever zelf! Want ik vind het mopperen zo leuk en ik blijf alleen strijden voor een hogere vracht die ik dan wéér niet krijg! Er is over de binnenvaart afgeroepen dat we zo verdeeld zijn en dat blijven de mensen die er vooral belang bij hebben héél hard roepen. Misschien krijgen we wel geen werk meer! Dat zou vreselijk zijn want nu hebben we alleen maar alles goed geregeld vóór de bevrachting. Want stél je voor dat iedereen zijn ogen open zouden gaan en zich aan zou sluiten, dan vallen de bevrachters die het slecht met ons voor hebben écht af! We krijgen bevrachters die zich in moeten zetten voor een goede bedrijfsvoering zelfs richting die \\\’\\\’schippertjes\\\’\\\’! Door dezelfde bevrachting is gevraagd om een hypermoderne vloot, een schip met meerdere ruimen word op veel plaatsen geweigerd. Zolang de schippers zich nog onder geschikt voelen aan bevrachters, en bang zijn om het voor de toekomstige generatie in orde te maken en niet in de gaten gaan krijgen dat wij met z\\\’n allen heel wat meer in huis hebben dan een páár bevrachters dan worden wij geen lid.

    BEDANKT VOOR U BETOOG! Natuurlijk gewoon in de coöperatie gaan en kijken of we met z\\\’n allen heel snel het tegendeel kunnen bewijzen!!! O,ja en lees de anonieme berichten gewoon niet want de mensen erachter kunnen zelfs hun naam niet spellen.
    Caroline de Ruiter

    Geplaatst door: Caroline de Ruiter op
  • Dus eerst jaren lang zakken vullen en nu het wat slechter gaat iemand anders de schuld geven?
    Het mes snijd van twee kanten, veel binnenvaartschippers hebben zelf de overcapaciteit gecreeerd maar nu krijgen ‘de mensen die er met de handel tussen zitten de schuld.’
    Geef gewoon de schippers de schuld die een grote auto op het voordek wilde van hun veel te dure overcapaciteit-schip (of bij sommige: schepen), huis aan de wal, koekje erbij?
    Volgens mij bestond er al zoiets als de MPRC, CBV etc.. daar werd jaren lang op af gegeven, ‘die verpeste de markt’ en nu wil iedereen weer opeens een cooperatie?
    BULLSHIT!

    Geplaatst door: Dick op
  • Is een duidelijk verhaal meneer van Strien, maar wanneer wil de binnenvaartschipper (korte termijn denker) nu eens in zien dat een collectief vele malen sterker is dan een individu. Als er de afgelopen jaren 1% minder in schepen was geinvesteerd maar in daadwerkelijke toekomst had de branche er nu anders voor gestaan. Onze concurenten zijn niet de buren maar allerlei mensen die er met wat handel tussen zitten. 1. Dus cooperaties oprichtten. 2. Werk naar de cooperaties halen, zodat je uiteindelijk zelf zaken doe met de opdrachtgever.
    Sterkte in de strijd

    Geplaatst door: man heeft gelijk op

Reageer