LOVK in voorhoede onderwijsontwikkeling

Staatssecretaris Sharon Dijksma toonde zich maandag tevreden over de prestaties van het Landelijk Onderwijs aan Varende Kleuters (LOVK) tijdens haar werkbezoek aan het LOVK in Rotterdam. Ze was enthousiast over het leerlingvolgsysteem, dat de schoolprestaties meetbaar maakt. Dat is belangrijk vindt Dijksma, want als je kinderen goed volgt kun je onbenut talent beter ontdekken. LOVK-directeur Coby Visser stelde dat haar organisatie dankzij het volgsysteem harde onderwijsfeiten kan neerleggen.

LOVK in voorhoede onderwijsontwikkeling

Varende kleuters scoren gemiddeld tot bovengemiddeld bij de CITO-toets en stromen zonder problemen in het basisonderwijs in. Medezeggenschapsraadslid Karin Koppelaars (ms Solare) vertelde vanuit haar eigen ervaring dat de overstap naar het internaat en een walschool tegenwoordig goed verloopt. Ze werkt met haar zoon via het school@home-project. Deze door het LOVK ontwikkelde leermethode is sinds september 2007 operationeel. ‘Als een opdracht niet goed verloopt, krijgen de ouders van de mentor advies over welke opdrachten zij met hun kind nog moeten herhalen’, vertelde Koppelaars.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

LOVK in voorhoede onderwijsontwikkeling | Schuttevaer.nl

LOVK in voorhoede onderwijsontwikkeling

Staatssecretaris Sharon Dijksma toonde zich maandag tevreden over de prestaties van het Landelijk Onderwijs aan Varende Kleuters (LOVK) tijdens haar werkbezoek aan het LOVK in Rotterdam. Ze was enthousiast over het leerlingvolgsysteem, dat de schoolprestaties meetbaar maakt. Dat is belangrijk vindt Dijksma, want als je kinderen goed volgt kun je onbenut talent beter ontdekken. LOVK-directeur Coby Visser stelde dat haar organisatie dankzij het volgsysteem harde onderwijsfeiten kan neerleggen.

LOVK in voorhoede onderwijsontwikkeling

Varende kleuters scoren gemiddeld tot bovengemiddeld bij de CITO-toets en stromen zonder problemen in het basisonderwijs in. Medezeggenschapsraadslid Karin Koppelaars (ms Solare) vertelde vanuit haar eigen ervaring dat de overstap naar het internaat en een walschool tegenwoordig goed verloopt. Ze werkt met haar zoon via het school@home-project. Deze door het LOVK ontwikkelde leermethode is sinds september 2007 operationeel. ‘Als een opdracht niet goed verloopt, krijgen de ouders van de mentor advies over welke opdrachten zij met hun kind nog moeten herhalen’, vertelde Koppelaars.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer