40.000 pk en nog steeds een kleintje

De langzaamlopende MAN tweeslagmotor in de machinekamer van de Vale Rio de Janeiro, die onlangs Rotterdam aandeed, is een reusachtig apparaat om te zien. Hoewel deze motor de grootste bulkcarrier ter wereld aandrijft, spreekt Egbert Sprokkereef van MAN Diesel & Turbo Benelux toch nog steeds van een ‘kleintje’. Hoe wist MAN dat een ‘kleintje’ zou volstaan? En waar ligt de grens?

40.000 pk en nog steeds een kleintje  (4)

Door Tobias Pieffers

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

40.000 pk en nog steeds een kleintje | Schuttevaer.nl

40.000 pk en nog steeds een kleintje

De langzaamlopende MAN tweeslagmotor in de machinekamer van de Vale Rio de Janeiro, die onlangs Rotterdam aandeed, is een reusachtig apparaat om te zien. Hoewel deze motor de grootste bulkcarrier ter wereld aandrijft, spreekt Egbert Sprokkereef van MAN Diesel & Turbo Benelux toch nog steeds van een ‘kleintje’. Hoe wist MAN dat een ‘kleintje’ zou volstaan? En waar ligt de grens?

40.000 pk en nog steeds een kleintje  (4)

Door Tobias Pieffers

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer