Noor ontwerpt scheepsromp met symmetrisch vleugelprofiel

De Noorse scheepsontwerper Terje Lade, directeur van Lade AS, heeft een handelsschip ontworpen waarvan de rompvorm zo aerodynamisch is dat die het schip zeileigenschappen geeft. Het vleugelvormige ‘Vindskip’ is getest in de windtunnel en op cruciale onderdelen zit inmiddels een Noors en internationaal patent.

Noor ontwerpt scheepsromp met symetrisch vleugelprofiel

Motorzeilend ‘Vindskip’ verbruikt 60% minder brandstof

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Noor ontwerpt scheepsromp met symmetrisch vleugelprofiel | Schuttevaer.nl

Noor ontwerpt scheepsromp met symmetrisch vleugelprofiel

De Noorse scheepsontwerper Terje Lade, directeur van Lade AS, heeft een handelsschip ontworpen waarvan de rompvorm zo aerodynamisch is dat die het schip zeileigenschappen geeft. Het vleugelvormige ‘Vindskip’ is getest in de windtunnel en op cruciale onderdelen zit inmiddels een Noors en internationaal patent.

Noor ontwerpt scheepsromp met symetrisch vleugelprofiel

Motorzeilend ‘Vindskip’ verbruikt 60% minder brandstof

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer