Blue Marlin met VeKa-casco’s onderweg

Op of omstreeks 22 maart komt een omvangrijk transport van de VeKa Group aan boord van de Blue Marlin de haven van Rotterdam binnen. Het transport omvat 3 pontons, 14 tankers en 2 koppelverbanden met een gezamenlijk tonnage van 30.000 ton.

Het spectaculaire laadproces van de Blue Marlin kort in beeld gebracht.

Blue Marlin met VeKa-casco's onderweg

De Blue Marlin, een half afzinkbaar schip van Dockwise, is momenteel onderweg vanuit Shanghai en vaart rond Kaap De Goede Hoop naar Rotterdam. Het schip is 224,80 meter lang en heeft een vrij dekoppervlak van 178,20 bij 63,00 meter.
De video van VeKa geeft een beeld van de belading in Shanghai en de route die de Blue Marlin aflegt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (24)

  • Bij verstoring van de markt kan de oud voor nieuw regeling weer worden ingevoert!Nu (vakbond) BBU waar wacht u nog op?

    Geplaatst door: gerrit op
  • Mischien kan de Blue Marlin de toeristise route nemen , bijv ( Toscane) .

    Geplaatst door: Jowannes op
  • Wie is hun bank directeur , welke bank staat hier achter.
    Deze bank met hun directie , die zou de huidige binnenvaart aan moeten pakken.
    Zodat u deze speculatie NIET meer pikt.

    Geplaatst door: K Hubbers op
  • Gezocht….. jonge enthousiaste ondernemer met partner die op een mooi nieuw schip wilt rondvaren
    Die de vaartijd aan zijn laars wilt lappen Erg flexibel is En de rimpels uit het casco wilt plamuren en heel misschien in de toekomst het schip mag overnemen voor bijna niets

    En steeds weer vinden ze zulke gasten…..
    Maar ach ze worden \\\”rijkelijk\\\” beloond

    Geplaatst door: Maria op
  • Veka bouwt gewoon zijn eigen rederij. Door deelnames in schepen en nu ook door een eigen vloot. Door die, “vrijwillige” samenwerking tussen de particulieren en Veka krijg je een positie in de markt en kun je een beter tarief bedingen. En dat betere tarief KAN ook de rest van de markt optrekken.

    Geplaatst door: voorspeller op
  • gewoon uitzweten , samenwerken , daar kan je beter wat mee lachen , met ne schipper valt toch niks aan te vangen .

    hebbe het gezien in de vrachtvaart , samenwerken is ook ni gelukt door mensen die een andere visie hebbe en liever alleen strijden dan met ne hoop samen .
    en peter heeft ook al wat vrachtschepen varen met personeel , kunne nog wel wat tankers bij

    succes he , tankschippers !

    Geplaatst door: vrachtschip op
  • Ja Arjan, nu is er een makelaar die de ‘koper’ met een ‘landing-kontrakt’ naar de bank kan sturen voor een hypo.
    Oja een ex-bankman die een mooi ondernemingsplan kan schrijven hebben ze ook in hun verzorgingspakket voor de nieuwe ‘eigenaar’.

    Geplaatst door: Rianne op
  • heel snel komt er nieuws uit dat enkelwandig uitgevaren is in zeer korte tijd.
    nog binnen dit jaar.
    op zich goed.
    maar helaas heeft men ook al berekend at bij een normale waterstand men dan eigenlijk nog 10% overcapaciteit zal behouden.
    dus zodra we 10% van de nieuwbouw gaan slopen dan is de markt pas in evenwicht.

    succes.

    Geplaatst door: henk op
  • lachen man, nog meer Chinese rotzooi. Effe afbouwen en een particulier er in laten trappen en varen maar. Hatsikidee, maak elkaar financieel kapot, jongens, zet hem op.

    Geplaatst door: nederlander op
  • @ BBU lid, Fem wat stellen jullie voor, wat is haalbaar? Als je iets bedenkt dan heb je eer de eerste letter op papier staat de NMA en de EVO al weer in je nek hijgen.Zeg niet dat het niet waar is want een handtekening van de EVO is ook niets waard. Kijk maar naar de nieuwe laad en lostijden en overliggeld.Handtekening eronder en dan lekker languit onderuit zakken in een luie stoel en denken “zo die schippers hebben we weer lekker te pakken, die paar jaar zijn zo om en dan is alle macht bij ons en het is vrijwillig dus ze kunnen ons lekker niets maken”.

    Geplaatst door: johan d op
  • Prachtige video in HD. Ik heb echt met plezier zitten kijken hoe dit wordt gedaan. Veka en Dockwise bedankt voor dit kijkje in de keuken.

    Geplaatst door: a op
  • na 3minuten filmpje zie ik toch echt onze driekleur op zijn kop hangen !
    de wereld op zijn kop ?

    Geplaatst door: martijn op
  • Als nu die lieden met hun commentaar/zorgen gaan saneren dan zijn er al 11 minder in de concurrentie en weer ruimte voor vlootvernieuwing.

    Geplaatst door: Wim op
  • Ze hebben toch vorig jaar een tankbevrachtingskantoor overgenomen dus die bevrachting zit wel goed?????????????

    Geplaatst door: Arjan op
  • Ik snap het wel , want ik heb gehoord dat Peter volgend jaar met 3 vrachtwagens mee wil doen aan Parijs-Dakar

    Geplaatst door: henk op
  • Hier bevestigen bepaalde makelaars nog maar eens dat ze over lijken gaan en misdaad loont blijkbaar.
    Er varen nu al tientallen tankers rond die normaal aan de ketting moesten liggen!

    Deze moet dringend gestopt worden.
    Iemand een voorstel?

    Geplaatst door: jvdam op
  • Collega’s, moet het niet eens afgelopen zijn? Hoe lang nog accepteren wij dat onze markt overspoeld wordt door nieuwbouw van speculanten. Hoe lang nog accepteren wij dat banken technisch failliete ondernemers de hand boven het hoofd houden en categorisch geen aflossingen of rente terug eisen. Waar blijft onze gezamenlijke visie / vuist. Organiseer u en laat weten dat we niet lijdzaam toezien hoe we allemaal kopje onder gaan door een structurele overcapaciteit en dat we zien dat de markt compleet faalt door de steeds dominanter wordende positie van Duitse verladers. Pleit voor een nieuwbouwstop, een oplegregeling of sloop de schepen van technisch failliete schippers. Dit komt niet goed als we onveranderd door gaan. Banken treffen al een paar jaar voorzieningen om de binnenvaart af te schrijven. Rentes lopen op tot 8%, terwijl de bank het zelf voor 1% weg haalt. Hoe lang gaan we nog door zonder enige visie, zonder enig beleid? Waar blijft de eenheid van de brancheorganisaties zodat er één visie kan worden uitgedragen en er één beleid komt? Transitiecomité, schiet op!!! Laat iets horen!!!

    Geplaatst door: BBU lid op
  • een erfenis of nawee uit de tijd dat sky the limit was en voor de luchballon klapte, gezien de overcapaciteit direct enkeltje s-Gravendeel richting knipschaar met dat spul

    Geplaatst door: Arno op
  • Prachtig…….
    Wie gaat ze bevrachten en van persooneel voorzien ?

    Geplaatst door: SoepStengel op
  • Hier wordt je echt stil van…
    Wat moet je hier nu van denken?
    Moedeloos wordt je ervan, als je denkt dat het licht in de tunnel dichterbij komt, doven ze het weer!

    Geplaatst door: Pjotr op
  • Daar zitten wij niet meer op te wachten. Nog meer schepen maken de spoeling nog dunner.

    Geplaatst door: Rolf op
  • Die kunnen straks gelijk in de hoek worden gelegd net als een deel van de andere grote schepen

    Geplaatst door: Hans op
  • Nog 14 tankers,er is nu al niks te verdienen ivm overcapaciteit,we varen tegen of onder kostprijs aflossingen worden of kunnen niet meer gebeuren bij de bank,en maar doorgaan om de markt nog verder kapot te maken.Dat er nog geen massa falliessementen zijn snap ik niet,de bank houd de ondernemers het hand boven het hoofd,kan niet anders,succes allemaal in deze barre tijden.

    Geplaatst door: harry op
  • Pffffffff nog meer? Is er nog markt voor dan??

    Geplaatst door: marie op

Reageer

Blue Marlin met VeKa-casco’s onderweg | Schuttevaer.nl

Blue Marlin met VeKa-casco’s onderweg

Op of omstreeks 22 maart komt een omvangrijk transport van de VeKa Group aan boord van de Blue Marlin de haven van Rotterdam binnen. Het transport omvat 3 pontons, 14 tankers en 2 koppelverbanden met een gezamenlijk tonnage van 30.000 ton.

Het spectaculaire laadproces van de Blue Marlin kort in beeld gebracht.

Blue Marlin met VeKa-casco's onderweg

De Blue Marlin, een half afzinkbaar schip van Dockwise, is momenteel onderweg vanuit Shanghai en vaart rond Kaap De Goede Hoop naar Rotterdam. Het schip is 224,80 meter lang en heeft een vrij dekoppervlak van 178,20 bij 63,00 meter.
De video van VeKa geeft een beeld van de belading in Shanghai en de route die de Blue Marlin aflegt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (24)

  • Bij verstoring van de markt kan de oud voor nieuw regeling weer worden ingevoert!Nu (vakbond) BBU waar wacht u nog op?

    Geplaatst door: gerrit op
  • Mischien kan de Blue Marlin de toeristise route nemen , bijv ( Toscane) .

    Geplaatst door: Jowannes op
  • Wie is hun bank directeur , welke bank staat hier achter.
    Deze bank met hun directie , die zou de huidige binnenvaart aan moeten pakken.
    Zodat u deze speculatie NIET meer pikt.

    Geplaatst door: K Hubbers op
  • Gezocht….. jonge enthousiaste ondernemer met partner die op een mooi nieuw schip wilt rondvaren
    Die de vaartijd aan zijn laars wilt lappen Erg flexibel is En de rimpels uit het casco wilt plamuren en heel misschien in de toekomst het schip mag overnemen voor bijna niets

    En steeds weer vinden ze zulke gasten…..
    Maar ach ze worden \\\”rijkelijk\\\” beloond

    Geplaatst door: Maria op
  • Veka bouwt gewoon zijn eigen rederij. Door deelnames in schepen en nu ook door een eigen vloot. Door die, “vrijwillige” samenwerking tussen de particulieren en Veka krijg je een positie in de markt en kun je een beter tarief bedingen. En dat betere tarief KAN ook de rest van de markt optrekken.

    Geplaatst door: voorspeller op
  • gewoon uitzweten , samenwerken , daar kan je beter wat mee lachen , met ne schipper valt toch niks aan te vangen .

    hebbe het gezien in de vrachtvaart , samenwerken is ook ni gelukt door mensen die een andere visie hebbe en liever alleen strijden dan met ne hoop samen .
    en peter heeft ook al wat vrachtschepen varen met personeel , kunne nog wel wat tankers bij

    succes he , tankschippers !

    Geplaatst door: vrachtschip op
  • Ja Arjan, nu is er een makelaar die de ‘koper’ met een ‘landing-kontrakt’ naar de bank kan sturen voor een hypo.
    Oja een ex-bankman die een mooi ondernemingsplan kan schrijven hebben ze ook in hun verzorgingspakket voor de nieuwe ‘eigenaar’.

    Geplaatst door: Rianne op
  • heel snel komt er nieuws uit dat enkelwandig uitgevaren is in zeer korte tijd.
    nog binnen dit jaar.
    op zich goed.
    maar helaas heeft men ook al berekend at bij een normale waterstand men dan eigenlijk nog 10% overcapaciteit zal behouden.
    dus zodra we 10% van de nieuwbouw gaan slopen dan is de markt pas in evenwicht.

    succes.

    Geplaatst door: henk op
  • lachen man, nog meer Chinese rotzooi. Effe afbouwen en een particulier er in laten trappen en varen maar. Hatsikidee, maak elkaar financieel kapot, jongens, zet hem op.

    Geplaatst door: nederlander op
  • @ BBU lid, Fem wat stellen jullie voor, wat is haalbaar? Als je iets bedenkt dan heb je eer de eerste letter op papier staat de NMA en de EVO al weer in je nek hijgen.Zeg niet dat het niet waar is want een handtekening van de EVO is ook niets waard. Kijk maar naar de nieuwe laad en lostijden en overliggeld.Handtekening eronder en dan lekker languit onderuit zakken in een luie stoel en denken “zo die schippers hebben we weer lekker te pakken, die paar jaar zijn zo om en dan is alle macht bij ons en het is vrijwillig dus ze kunnen ons lekker niets maken”.

    Geplaatst door: johan d op
  • Prachtige video in HD. Ik heb echt met plezier zitten kijken hoe dit wordt gedaan. Veka en Dockwise bedankt voor dit kijkje in de keuken.

    Geplaatst door: a op
  • na 3minuten filmpje zie ik toch echt onze driekleur op zijn kop hangen !
    de wereld op zijn kop ?

    Geplaatst door: martijn op
  • Als nu die lieden met hun commentaar/zorgen gaan saneren dan zijn er al 11 minder in de concurrentie en weer ruimte voor vlootvernieuwing.

    Geplaatst door: Wim op
  • Ze hebben toch vorig jaar een tankbevrachtingskantoor overgenomen dus die bevrachting zit wel goed?????????????

    Geplaatst door: Arjan op
  • Ik snap het wel , want ik heb gehoord dat Peter volgend jaar met 3 vrachtwagens mee wil doen aan Parijs-Dakar

    Geplaatst door: henk op
  • Hier bevestigen bepaalde makelaars nog maar eens dat ze over lijken gaan en misdaad loont blijkbaar.
    Er varen nu al tientallen tankers rond die normaal aan de ketting moesten liggen!

    Deze moet dringend gestopt worden.
    Iemand een voorstel?

    Geplaatst door: jvdam op
  • Collega’s, moet het niet eens afgelopen zijn? Hoe lang nog accepteren wij dat onze markt overspoeld wordt door nieuwbouw van speculanten. Hoe lang nog accepteren wij dat banken technisch failliete ondernemers de hand boven het hoofd houden en categorisch geen aflossingen of rente terug eisen. Waar blijft onze gezamenlijke visie / vuist. Organiseer u en laat weten dat we niet lijdzaam toezien hoe we allemaal kopje onder gaan door een structurele overcapaciteit en dat we zien dat de markt compleet faalt door de steeds dominanter wordende positie van Duitse verladers. Pleit voor een nieuwbouwstop, een oplegregeling of sloop de schepen van technisch failliete schippers. Dit komt niet goed als we onveranderd door gaan. Banken treffen al een paar jaar voorzieningen om de binnenvaart af te schrijven. Rentes lopen op tot 8%, terwijl de bank het zelf voor 1% weg haalt. Hoe lang gaan we nog door zonder enige visie, zonder enig beleid? Waar blijft de eenheid van de brancheorganisaties zodat er één visie kan worden uitgedragen en er één beleid komt? Transitiecomité, schiet op!!! Laat iets horen!!!

    Geplaatst door: BBU lid op
  • een erfenis of nawee uit de tijd dat sky the limit was en voor de luchballon klapte, gezien de overcapaciteit direct enkeltje s-Gravendeel richting knipschaar met dat spul

    Geplaatst door: Arno op
  • Prachtig…….
    Wie gaat ze bevrachten en van persooneel voorzien ?

    Geplaatst door: SoepStengel op
  • Hier wordt je echt stil van…
    Wat moet je hier nu van denken?
    Moedeloos wordt je ervan, als je denkt dat het licht in de tunnel dichterbij komt, doven ze het weer!

    Geplaatst door: Pjotr op
  • Daar zitten wij niet meer op te wachten. Nog meer schepen maken de spoeling nog dunner.

    Geplaatst door: Rolf op
  • Die kunnen straks gelijk in de hoek worden gelegd net als een deel van de andere grote schepen

    Geplaatst door: Hans op
  • Nog 14 tankers,er is nu al niks te verdienen ivm overcapaciteit,we varen tegen of onder kostprijs aflossingen worden of kunnen niet meer gebeuren bij de bank,en maar doorgaan om de markt nog verder kapot te maken.Dat er nog geen massa falliessementen zijn snap ik niet,de bank houd de ondernemers het hand boven het hoofd,kan niet anders,succes allemaal in deze barre tijden.

    Geplaatst door: harry op
  • Pffffffff nog meer? Is er nog markt voor dan??

    Geplaatst door: marie op

Reageer