Franse havens willen meer containerbinnenvaart

Le Havre, Rouen en Parijs, verenigd in Haropa, streven ernaar meer containers over de binnenwateren van en naar het achterland te vervoeren.

Franse havens willen meer containerbinnenvaart

In Rotterdam en Antwerpen wordt nu al circa 35% van alle zeecontainers af- en aangevoerd via de binnenvaart, in Le Havre is dat slechts 9% (180.000 teu). Met het oog op de komst van Seine-Nord en de volgend jaar verwachte nieuwe transportwet, moet dat aandeel van de binnenvaart kunnen groeien naar 15% in 2025.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Franse havens willen meer containerbinnenvaart | Schuttevaer.nl

Franse havens willen meer containerbinnenvaart

Le Havre, Rouen en Parijs, verenigd in Haropa, streven ernaar meer containers over de binnenwateren van en naar het achterland te vervoeren.

Franse havens willen meer containerbinnenvaart

In Rotterdam en Antwerpen wordt nu al circa 35% van alle zeecontainers af- en aangevoerd via de binnenvaart, in Le Havre is dat slechts 9% (180.000 teu). Met het oog op de komst van Seine-Nord en de volgend jaar verwachte nieuwe transportwet, moet dat aandeel van de binnenvaart kunnen groeien naar 15% in 2025.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer