Meldingsplicht en risicoanalyse voor passagiersschepen op Westerschelde

De Permanente Commissie voor Toezicht op de Scheldevaart (PC) wil de nautische veiligheid op de Westerschelde vergroten. Aanleiding is het incident met de Viking Idun dat op 1 april bij Terneuzen in aanvaring kwam met een tanker. De Vlaams-Nederlandse PC onderzoekt een meldingsplicht voor binnenvaartpassagiersschepen, 48 uur voordat ze de Westerschelde opvaren.

Kapiteins krijgen van de GNB momenteel folders mee met de specifieke eigenschappen van de Westerschelde.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Meldingsplicht en risicoanalyse voor passagiersschepen op Westerschelde | Schuttevaer.nl

Meldingsplicht en risicoanalyse voor passagiersschepen op Westerschelde

De Permanente Commissie voor Toezicht op de Scheldevaart (PC) wil de nautische veiligheid op de Westerschelde vergroten. Aanleiding is het incident met de Viking Idun dat op 1 april bij Terneuzen in aanvaring kwam met een tanker. De Vlaams-Nederlandse PC onderzoekt een meldingsplicht voor binnenvaartpassagiersschepen, 48 uur voordat ze de Westerschelde opvaren.

Kapiteins krijgen van de GNB momenteel folders mee met de specifieke eigenschappen van de Westerschelde.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer