Weer wint Hoge Wier Beurtveer

Beurtveerwedstrijd Lemmer als eerste aanloophaven. Dan heb je de moeilijkste haven al gehad. De zuidwesten wind wakkerde aan en ging krimpen. Bij de paviljoentjalk Phaedrus, de voormalige Parodie, brak een zwaard bij de kop af en scheurde de schoothoek uit het grootzeil. Schipperse Maaike Bink keerde op de motor terug naar Workum.

Weer wint Hoge Wier Beurtveer

De klipper Hoge Wier zeilde, na Lemmer en Enkhuizen, de havens van Hoorn en Volendam in en uit en ging het eerst in Durgerdam voor anker voor de 10 uur verplichte rust. Veel collega-schippers spreken van een licht-weerklippertje, maar schipper Sacha Emmerik bewees dat zij ook in zwaar weer snel kan zijn. Het geheim zit in de professionele aanpak. De vaste, goed getrainde bemanning vormt al een paar jaar een hecht team en wisselt makkelijk en snel de zeilen. Dit jaar hadden ze 25 uur en 25 minuten nodig voor het rondje IJsselmeer, ruim twee uur meer dan vorig jaar.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Weer wint Hoge Wier Beurtveer | Schuttevaer.nl

Weer wint Hoge Wier Beurtveer

Beurtveerwedstrijd Lemmer als eerste aanloophaven. Dan heb je de moeilijkste haven al gehad. De zuidwesten wind wakkerde aan en ging krimpen. Bij de paviljoentjalk Phaedrus, de voormalige Parodie, brak een zwaard bij de kop af en scheurde de schoothoek uit het grootzeil. Schipperse Maaike Bink keerde op de motor terug naar Workum.

Weer wint Hoge Wier Beurtveer

De klipper Hoge Wier zeilde, na Lemmer en Enkhuizen, de havens van Hoorn en Volendam in en uit en ging het eerst in Durgerdam voor anker voor de 10 uur verplichte rust. Veel collega-schippers spreken van een licht-weerklippertje, maar schipper Sacha Emmerik bewees dat zij ook in zwaar weer snel kan zijn. Het geheim zit in de professionele aanpak. De vaste, goed getrainde bemanning vormt al een paar jaar een hecht team en wisselt makkelijk en snel de zeilen. Dit jaar hadden ze 25 uur en 25 minuten nodig voor het rondje IJsselmeer, ruim twee uur meer dan vorig jaar.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer