Bulkschepen nemen containers mee op luiken

Vanwege de recordprijzen die voor containervervoer worden betaald is een aantal bulkerrederijen begonnen containers te vervoeren op de luiken. Reders die de grootste aanpassingen doen, kunnen volle containers vervoeren, andere gaan lege containers terug brengen.

Star Bulk laat een van zijn schepen aanpassen op containervervoer. (Foto Star Bulk)
Star Bulk laat een van zijn schepen aanpassen op containervervoer. (Foto Star Bulk)

Informatiecentrum Alphaliner dat dagelijks informatie over scheepsbewegingen, reders, havens en terminals verzamelt, meldt dat rederij Star Bulk als eerste een aanpassing laat doen aan een van haar schepen, een capesizer van 175.000 dwt. Er zou ruimte ontstaan voor 200 geladen en 1200 lege containers, die naar China kunnen worden teruggebracht. Daarmee ontstaat aan lucratieve hoeveelheid ballast.

Braemar ACM, charteraar en scheepsmakelaar, bevestigt het verhaal en meldt dat meer reders, eigenaren van capesizers tot supramaxes en handymaxes (55.000 tot 65.000 dwt) bezig zijn de opties te onderzoeken.

Lees ook:

Recorddrukte in Amerikaanse containerhavens

Van den Bosch breidt deepsea-activiteiten uit

Bulkschepen nemen containers mee op luiken | Schuttevaer.nl

Bulkschepen nemen containers mee op luiken

Vanwege de recordprijzen die voor containervervoer worden betaald is een aantal bulkerrederijen begonnen containers te vervoeren op de luiken. Reders die de grootste aanpassingen doen, kunnen volle containers vervoeren, andere gaan lege containers terug brengen.

Star Bulk laat een van zijn schepen aanpassen op containervervoer. (Foto Star Bulk)
Star Bulk laat een van zijn schepen aanpassen op containervervoer. (Foto Star Bulk)

Informatiecentrum Alphaliner dat dagelijks informatie over scheepsbewegingen, reders, havens en terminals verzamelt, meldt dat rederij Star Bulk als eerste een aanpassing laat doen aan een van haar schepen, een capesizer van 175.000 dwt. Er zou ruimte ontstaan voor 200 geladen en 1200 lege containers, die naar China kunnen worden teruggebracht. Daarmee ontstaat aan lucratieve hoeveelheid ballast.

Braemar ACM, charteraar en scheepsmakelaar, bevestigt het verhaal en meldt dat meer reders, eigenaren van capesizers tot supramaxes en handymaxes (55.000 tot 65.000 dwt) bezig zijn de opties te onderzoeken.

Lees ook:

Recorddrukte in Amerikaanse containerhavens

Van den Bosch breidt deepsea-activiteiten uit