[OPINIE] Risico’s nemen toe als gevolg van achterstallig onderhoud

Het Rijk investeert volgend jaar 1,3 miljard euro in vaarwegen, zo is te lezen op de website van Schuttevaer. Natuurlijk is het Centraal Overleg Vaarwegen (COV) daar blij mee. Maar zoals elk jaar is de wensenlijst veel langer en is dringend meer geld nodig. Het COV-commentaar is vergelijkbaar met dat van schippers als er nieuwe ligplaatsen zijn gerealiseerd; meteen een lijst met ligplaatsen die er óók nog moeten komen.

Een afvarig containerschip wordt gaande gehouden met de stroom op de kont in afwachting van een brugopening, terwijl de Insomnia net wel onder de vaste overspanning van de Zutphense bruggen past. (Foto Sander Wels)
Een afvarig containerschip wordt gaande gehouden met de stroom op de kont in afwachting van een brugopening, terwijl de Insomnia net wel onder de vaste overspanning van de Zutphense bruggen past. (Foto Sander Wels)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

[OPINIE] Risico’s nemen toe als gevolg van achterstallig onderhoud | Schuttevaer.nl

[OPINIE] Risico’s nemen toe als gevolg van achterstallig onderhoud

Het Rijk investeert volgend jaar 1,3 miljard euro in vaarwegen, zo is te lezen op de website van Schuttevaer. Natuurlijk is het Centraal Overleg Vaarwegen (COV) daar blij mee. Maar zoals elk jaar is de wensenlijst veel langer en is dringend meer geld nodig. Het COV-commentaar is vergelijkbaar met dat van schippers als er nieuwe ligplaatsen zijn gerealiseerd; meteen een lijst met ligplaatsen die er óók nog moeten komen.

Een afvarig containerschip wordt gaande gehouden met de stroom op de kont in afwachting van een brugopening, terwijl de Insomnia net wel onder de vaste overspanning van de Zutphense bruggen past. (Foto Sander Wels)
Een afvarig containerschip wordt gaande gehouden met de stroom op de kont in afwachting van een brugopening, terwijl de Insomnia net wel onder de vaste overspanning van de Zutphense bruggen past. (Foto Sander Wels)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer