De Hoop levert Don Amado op

Scheepswerf De Hoop heeft het duikondersteuningsvaartuig Don Amado overgedragen aan rederij Oceanografia SA uit Mexico. Het opvallende vaartuig wordt in Mexicaanse wateren ingezet.

De Hoop levert Don Amado op

Op 5 oktober 2007 werd in opdracht van Oceanografia op de helling in Lobith-Tolkamer de kiel gelegd van bouwnummer 424: een 105 meter lang en 24 meter breed duikondersteuningsvaartuig. Oceanografia is geen onbekende voor de werf, aangezien in 2007 voor deze rederij ook al een offshoresupportvaartuig was gebouwd. Het duikondersteuningsvaartuig ging 14 september 2008 te water en werd Don Amado gedoopt. Het schip heeft een dieselelektrische voortstuwing die twee schroefunits onder het achterschip aandrijft. In het voorschip zijn drie boegschroeven in tunnels aangebracht. Naast duik- en brandblusapparatuur zijn op het werkdek een Liebherr-kraan met een hefcapaciteit van 300 ton en op het voorschip een groot helikopterdek geïnstalleerd. Aan boord is accommodatie voor 250 personen. Om het vaartuig van de werf in Lobith-Tolkamer naar Rotterdam te krijgen, werd het 120 ton wegende dekhuis tijdelijk op het achterschip neergezet. Hierdoor konden alle bruggen onderweg ongehinderd worden gepasseerd. Eenmaal in Rotterdam aangekomen, werd het dekhuis op het voorschip teruggeplaatst. Op 30 november werd aan de proefvaarten begonnen. Vijf dagen later was het schip gereed voor de overdracht en aansluitend haar vertrek naar Mexico. (PAS)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

De Hoop levert Don Amado op | Schuttevaer.nl

De Hoop levert Don Amado op

Scheepswerf De Hoop heeft het duikondersteuningsvaartuig Don Amado overgedragen aan rederij Oceanografia SA uit Mexico. Het opvallende vaartuig wordt in Mexicaanse wateren ingezet.

De Hoop levert Don Amado op

Op 5 oktober 2007 werd in opdracht van Oceanografia op de helling in Lobith-Tolkamer de kiel gelegd van bouwnummer 424: een 105 meter lang en 24 meter breed duikondersteuningsvaartuig. Oceanografia is geen onbekende voor de werf, aangezien in 2007 voor deze rederij ook al een offshoresupportvaartuig was gebouwd. Het duikondersteuningsvaartuig ging 14 september 2008 te water en werd Don Amado gedoopt. Het schip heeft een dieselelektrische voortstuwing die twee schroefunits onder het achterschip aandrijft. In het voorschip zijn drie boegschroeven in tunnels aangebracht. Naast duik- en brandblusapparatuur zijn op het werkdek een Liebherr-kraan met een hefcapaciteit van 300 ton en op het voorschip een groot helikopterdek geïnstalleerd. Aan boord is accommodatie voor 250 personen. Om het vaartuig van de werf in Lobith-Tolkamer naar Rotterdam te krijgen, werd het 120 ton wegende dekhuis tijdelijk op het achterschip neergezet. Hierdoor konden alle bruggen onderweg ongehinderd worden gepasseerd. Eenmaal in Rotterdam aangekomen, werd het dekhuis op het voorschip teruggeplaatst. Op 30 november werd aan de proefvaarten begonnen. Vijf dagen later was het schip gereed voor de overdracht en aansluitend haar vertrek naar Mexico. (PAS)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer