Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk
Schuttevaer Premium

‘Wij kunnen nooit garanderen dat de lading gasvrij is’

Montfoort

Om een fosfinevergiftiging zoals met het echtpaar De Waardt van het ms Fox te voorkomen, moeten Nederlandse zeehavens eensgezind aanvullende eisen stellen aan zeeschepen met gegaste lading. Dat stelt directeur-eigenaar Peter Verhart van Ruvoma, die bij het fosfine-incident met de Smarta optrad als gassingsleider.

1 / 1
Gassingsleider Peter Verhart van Ruvoma heeft lijstje klaar voor herziening protocol gegaste bulklading. (Foto Dick den Braber)

Gassingsleider Peter Verhart van Ruvoma heeft lijstje klaar voor herziening protocol gegaste bulklading. (Foto Dick den Braber)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (1)
  • E.O.P. Landsmeer

    Als ik het zó lees dan heeft dat nogal consequenties voor de binnenvaart, dan zou je deze lading alleen mogen laden met een gasdicht ruim cq ADN certificaat

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.