Jan De Nul bouwt Tiger zelf om

De Jan De Nul Group in Hofstade-Aalst heeft de splijthopper Tiger (99,50 x 19,40 meter) uitgerust met een valpijpsysteem.

Den Nul bouwt Tiger zelf om

Offhore-directeur Noël Pille legt de achtergrond van die aanpassing uit: ‘In Duitsland moeten funderingen van het offshore-windpark Butendiek worden verstevigd voor er turbines worden op geplaatst. Om dicht genoeg bij deze funderingen te varen en er stenen te kunnen installeren was een schuine valpijp nodig. De Simon Stevin kan dat werk doen, maar die werd gemobiliseerd voor een ander project. Dus maakten we een ander schip klaar voor het project in Butendiek.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Jan De Nul bouwt Tiger zelf om | Schuttevaer.nl

Jan De Nul bouwt Tiger zelf om

De Jan De Nul Group in Hofstade-Aalst heeft de splijthopper Tiger (99,50 x 19,40 meter) uitgerust met een valpijpsysteem.

Den Nul bouwt Tiger zelf om

Offhore-directeur Noël Pille legt de achtergrond van die aanpassing uit: ‘In Duitsland moeten funderingen van het offshore-windpark Butendiek worden verstevigd voor er turbines worden op geplaatst. Om dicht genoeg bij deze funderingen te varen en er stenen te kunnen installeren was een schuine valpijp nodig. De Simon Stevin kan dat werk doen, maar die werd gemobiliseerd voor een ander project. Dus maakten we een ander schip klaar voor het project in Butendiek.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer