Marineslepers niet naar MTS Salvage

De vier onlangs uit dienst gestelde marinesleepboten van de Linge-klasse gaan niet naar Marine & Towage Services (MTS) uit Brixham in Zuid-Engeland. Deze sleepdienst had de vier havenslepers in Falmouth en Brixham willen inzetten, maar zag uiteindelijk toch af de overname.

Marineslepers niet naar MTS Salvage

Het viertal, genaamd Linge, Regge, Hunze en Rotte, ligt nu al enkele maanden werkloos afgemeerd bij Damen Shipyards Den Helder. De sleepboten werden medio 2016 uit dienst gesteld door de Koninklijke Marine na de komst van de drie gloednieuwe door Damen gebouwde ASD-slepers Noordzee, Waddenzee en Zuiderzee. De oude slepers, gebouwd in 1987 op de Delta-werf in Sliedrecht, werden ingeruild bij Damen en zouden via Damen Trading worden doorverkocht. Al snel werd bekend dat het kwartet zou worden overgenomen door MTS. Niet bekend is gemaakt waarom de slepers nu toch niet naar Engeland gaan. Van de vier 1600 pk sterke havenslepers zijn er nu weer drie te koop gezet. Dit zijn de Linge, de naamgever van de klasse, de Hunze en Regge. Damen Trading heeft de Rotte is intussen al verkocht aan een Deense rederij. De bijna 28 meter lange dubbelschroefsslepers worden voortgestuwd door twee Stork Werkspoor Diesels. (PAS)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Marineslepers niet naar MTS Salvage | Schuttevaer.nl

Marineslepers niet naar MTS Salvage

De vier onlangs uit dienst gestelde marinesleepboten van de Linge-klasse gaan niet naar Marine & Towage Services (MTS) uit Brixham in Zuid-Engeland. Deze sleepdienst had de vier havenslepers in Falmouth en Brixham willen inzetten, maar zag uiteindelijk toch af de overname.

Marineslepers niet naar MTS Salvage

Het viertal, genaamd Linge, Regge, Hunze en Rotte, ligt nu al enkele maanden werkloos afgemeerd bij Damen Shipyards Den Helder. De sleepboten werden medio 2016 uit dienst gesteld door de Koninklijke Marine na de komst van de drie gloednieuwe door Damen gebouwde ASD-slepers Noordzee, Waddenzee en Zuiderzee. De oude slepers, gebouwd in 1987 op de Delta-werf in Sliedrecht, werden ingeruild bij Damen en zouden via Damen Trading worden doorverkocht. Al snel werd bekend dat het kwartet zou worden overgenomen door MTS. Niet bekend is gemaakt waarom de slepers nu toch niet naar Engeland gaan. Van de vier 1600 pk sterke havenslepers zijn er nu weer drie te koop gezet. Dit zijn de Linge, de naamgever van de klasse, de Hunze en Regge. Damen Trading heeft de Rotte is intussen al verkocht aan een Deense rederij. De bijna 28 meter lange dubbelschroefsslepers worden voortgestuwd door twee Stork Werkspoor Diesels. (PAS)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer