Zeevrachtenmarkt: Goed jaar voor aframaxen

Terwijl de mijnbouwbedrijven recordverschepingen van ijzererts en kolen melden blijven de huren en vrachten laag. De voornaamste reden is dat er veel meer ladingen vanuit Australië naar China werden uitgevoerd en minder vanuit Brazilië. Dat betekent minder zeemijlen en bovendien blijven er nieuwe capesizers in de vaart komen.

De capesize-reders maken zich ook zorgen over een mogelijke overeenkomst tussen Nippon Steel, een van de grootste staalproducenten, en Vale, de Braziliaanse mijnbouwer die voor eigen rekening 30 400.000 dwt metende bulkers liet bouwen. Als deze concerns inderdaad langdurige vervoerscontracten afsluiten, hebben de capesize-reders het nakijken en is Vale van haar probleem af dat haar schepen China niet mogen aandoen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Goed jaar voor aframaxen | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Goed jaar voor aframaxen

Terwijl de mijnbouwbedrijven recordverschepingen van ijzererts en kolen melden blijven de huren en vrachten laag. De voornaamste reden is dat er veel meer ladingen vanuit Australië naar China werden uitgevoerd en minder vanuit Brazilië. Dat betekent minder zeemijlen en bovendien blijven er nieuwe capesizers in de vaart komen.

De capesize-reders maken zich ook zorgen over een mogelijke overeenkomst tussen Nippon Steel, een van de grootste staalproducenten, en Vale, de Braziliaanse mijnbouwer die voor eigen rekening 30 400.000 dwt metende bulkers liet bouwen. Als deze concerns inderdaad langdurige vervoerscontracten afsluiten, hebben de capesize-reders het nakijken en is Vale van haar probleem af dat haar schepen China niet mogen aandoen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer