Dockwise blijft Fairstar belagen

Gifpillen noemt Fairstar Heavy Transport de acties van Dockwise om de zwareladingrederij uit Rotterdam te kunnen inlijven. Daarbij wordt Dockwise ervan beschuldigd valse en misleidende informatie in omloop te brengen. De rederij uit Breda zegt op haar beurt Fairstar te willen helpen, zodat deze aan haar financiële verplichtingen kan voldoen.

Het kwam al direct tot een
treffen op de jaarvergadering van aandeelhouders van Fairstar Heavy Transport.
Dockwise, die intussen een belang van 54,6% in Fairstar heeft verworven, stemde
tegen alle voorstellen om nieuwe Fairstar-aandelen uit te geven. Doel van dit
laatste is kapitaal te vergaren om onder meer aan de betalingsverplichtingen te
kunnen voldoen ten aanzien van de zwareladingvaartuigen Forte en Finesse die in
China worden gebouwd. Dockwise stemde tegen omdat men vond dat onvoldoende
noodzaak was aangetoond om het aandelenkapitaal te vergroten, dat er onvoldoende
inzicht is in de financiële positie van Fairstar, alsmede de weigering om
aanvullende informatie hieromtrent te geven.
Volgens Dockwise is de
financiële positie van Fairstar een bron van zorg. Daarom biedt de rederij uit
Breda aan om te praten over het voorstel de financiële positie van Fairstar door
middel van een kapitaalinjectie te versterken. Op korte termijn gaat het om een
bedrag van 30 miljoen dollar, op de langere termijn om maximaal 100 miljoen
dollar. Fairstar heeft dit bod direct afgewezen en vindt het onzin er verder
over te praten. Ook de verhalen van Dockwise waarmee het bedrijf uit Breda het
Fairstar-personeel probeert te paaien, zijn de rederij uit Rotterdam in het
verkeerde keelgat geschoten en worden als holle woorden bestempeld.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Dockwise blijft Fairstar belagen | Schuttevaer.nl

Dockwise blijft Fairstar belagen

Gifpillen noemt Fairstar Heavy Transport de acties van Dockwise om de zwareladingrederij uit Rotterdam te kunnen inlijven. Daarbij wordt Dockwise ervan beschuldigd valse en misleidende informatie in omloop te brengen. De rederij uit Breda zegt op haar beurt Fairstar te willen helpen, zodat deze aan haar financiële verplichtingen kan voldoen.

Het kwam al direct tot een
treffen op de jaarvergadering van aandeelhouders van Fairstar Heavy Transport.
Dockwise, die intussen een belang van 54,6% in Fairstar heeft verworven, stemde
tegen alle voorstellen om nieuwe Fairstar-aandelen uit te geven. Doel van dit
laatste is kapitaal te vergaren om onder meer aan de betalingsverplichtingen te
kunnen voldoen ten aanzien van de zwareladingvaartuigen Forte en Finesse die in
China worden gebouwd. Dockwise stemde tegen omdat men vond dat onvoldoende
noodzaak was aangetoond om het aandelenkapitaal te vergroten, dat er onvoldoende
inzicht is in de financiële positie van Fairstar, alsmede de weigering om
aanvullende informatie hieromtrent te geven.
Volgens Dockwise is de
financiële positie van Fairstar een bron van zorg. Daarom biedt de rederij uit
Breda aan om te praten over het voorstel de financiële positie van Fairstar door
middel van een kapitaalinjectie te versterken. Op korte termijn gaat het om een
bedrag van 30 miljoen dollar, op de langere termijn om maximaal 100 miljoen
dollar. Fairstar heeft dit bod direct afgewezen en vindt het onzin er verder
over te praten. Ook de verhalen van Dockwise waarmee het bedrijf uit Breda het
Fairstar-personeel probeert te paaien, zijn de rederij uit Rotterdam in het
verkeerde keelgat geschoten en worden als holle woorden bestempeld.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer