KTK breidt vloot verder uit

De in Willemstad op Curaçao gevestigde havensleepdienst Kompania di Tou Kòrsou (KTK) gaat zich met de nieuwe door Damen gebouwde Orca VI in de zeesleepvaart begeven. Daarnaast gaat de rederij met twee nieuwe havenslepers ook in Panamese havens aan de slag. De bouw hiervan is ook bij de Damen Groep neergelegd.

KTK breidt vloot verder uit

De 5000 pk sterke Orca VI, een Damen Stan Tug 4011, is in licentie gebouwd op de PT Dumas-werf in Soerabaja, Indonesië. De sleper is 40,75 meter lang, 11,22 meter breed en heeft een diepgang van 5,10 meter. De voortstuwing wordt verzorgd door twee Caterpillar 3516 TA HD/C dieselmotoren, die elk via een Reintjes-keerkoppeling een schroef in een straalbuis aandrijven. De trekkracht bedraagt ruim 70 ton en de snelheid vrijvarend 13,5 knopen. Naast sleep- en bergingswerk kan de Orca VI ook voor ankerwerk worden ingezet. KTK wil wereldwijd met de robuuste zeesleper aan de slag. Binnenkort wordt de Orca VI in Willemstad verwacht. De zeesleper gaat onder Panamese vlag varen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

KTK breidt vloot verder uit | Schuttevaer.nl

KTK breidt vloot verder uit

De in Willemstad op Curaçao gevestigde havensleepdienst Kompania di Tou Kòrsou (KTK) gaat zich met de nieuwe door Damen gebouwde Orca VI in de zeesleepvaart begeven. Daarnaast gaat de rederij met twee nieuwe havenslepers ook in Panamese havens aan de slag. De bouw hiervan is ook bij de Damen Groep neergelegd.

KTK breidt vloot verder uit

De 5000 pk sterke Orca VI, een Damen Stan Tug 4011, is in licentie gebouwd op de PT Dumas-werf in Soerabaja, Indonesië. De sleper is 40,75 meter lang, 11,22 meter breed en heeft een diepgang van 5,10 meter. De voortstuwing wordt verzorgd door twee Caterpillar 3516 TA HD/C dieselmotoren, die elk via een Reintjes-keerkoppeling een schroef in een straalbuis aandrijven. De trekkracht bedraagt ruim 70 ton en de snelheid vrijvarend 13,5 knopen. Naast sleep- en bergingswerk kan de Orca VI ook voor ankerwerk worden ingezet. KTK wil wereldwijd met de robuuste zeesleper aan de slag. Binnenkort wordt de Orca VI in Willemstad verwacht. De zeesleper gaat onder Panamese vlag varen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer