Nieuwe van Klaas Kramer arriveert in Stellendam

De flyshooter/twinrigger L-654 Pia Glanz is vanuit het Deense Thyborøn overgevaren naar Stellendam. Urker Klaas Kramer heeft de in 2011 gebouwde kotter, samen met twee partners uit de vishandel, overgenomen van John Christensen uit Holstebro.

Nieuwe van Klaas Kramer arriveert in Stellendam

Christensen heeft bij scheepswerf Vestvaerftetin Hvide Sande een nieuwe L-654 Pia Glanz in aanbouw. De L-654 Pia Glanz die Kramer nu heeft gekocht kwam in 2011 in de vaart als HG-95. Het schip is gebouwd bij Scheepswerf Vestvaerftet in Hvide Sande. Het casco werd evenwel gebouwd in Polen, door Stal-Rem S.A. in Gdansk.  De HG-95 werd in 2014 eigendom van Christensen ter vervanging van zijn vorige nog vrij nieuwe L-654 Pia Glanz, die op de Noordzee tijdens het vissen plotseling water maakte en zonk. Christensen liet de HG-95 met 3,50 meter verlengen tot 27,49 meter en vervolgens inschrijven als L-654 Pia Glanz.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Nieuwe van Klaas Kramer arriveert in Stellendam | Schuttevaer.nl

Nieuwe van Klaas Kramer arriveert in Stellendam

De flyshooter/twinrigger L-654 Pia Glanz is vanuit het Deense Thyborøn overgevaren naar Stellendam. Urker Klaas Kramer heeft de in 2011 gebouwde kotter, samen met twee partners uit de vishandel, overgenomen van John Christensen uit Holstebro.

Nieuwe van Klaas Kramer arriveert in Stellendam

Christensen heeft bij scheepswerf Vestvaerftetin Hvide Sande een nieuwe L-654 Pia Glanz in aanbouw. De L-654 Pia Glanz die Kramer nu heeft gekocht kwam in 2011 in de vaart als HG-95. Het schip is gebouwd bij Scheepswerf Vestvaerftet in Hvide Sande. Het casco werd evenwel gebouwd in Polen, door Stal-Rem S.A. in Gdansk.  De HG-95 werd in 2014 eigendom van Christensen ter vervanging van zijn vorige nog vrij nieuwe L-654 Pia Glanz, die op de Noordzee tijdens het vissen plotseling water maakte en zonk. Christensen liet de HG-95 met 3,50 meter verlengen tot 27,49 meter en vervolgens inschrijven als L-654 Pia Glanz.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer