Aan de Reis: Water blijft zakken

De vrachttarieven blijven stijgen en het water blijft dalen. Iedereen is druk met varen. Maar nu het water nog verder zakt wordt het hier en daar problematisch. Sommige bestemmingen op de Boven-Rijn zijn inmiddels bijna onbereikbaar.

Van Rotterdam naar Hamm werd 14 euro per ton betaald. Soja ging van Rotterdam naar Hengelo voor ruim 10 euro per ton. Cellulose bracht van Vlissingen naar Frouard 26 euro per ton op en van Antwerpen naar Dortmund was het tarief 20 euro per ton. Van Rotterdam naar Hengelo werd ruim 10 euro per ton betaald en van Rotterdam naar Gent werd 17 euro per ton betaald. Maïs ging van Rotterdam naar Wanssum voor 5,70 euro per ton en van Roermond naar Meppel werd 7 euro per ton betaald. Van Rotterdam naar Merksem was het tarief 4,75 euro per ton en voor coils van IJmuiden naar Ghlin werd 10,60 euro per ton betaald. Van Vlissingen naar Neuss werd 17 euro per ton betaald.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: Water blijft zakken | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: Water blijft zakken

De vrachttarieven blijven stijgen en het water blijft dalen. Iedereen is druk met varen. Maar nu het water nog verder zakt wordt het hier en daar problematisch. Sommige bestemmingen op de Boven-Rijn zijn inmiddels bijna onbereikbaar.

Van Rotterdam naar Hamm werd 14 euro per ton betaald. Soja ging van Rotterdam naar Hengelo voor ruim 10 euro per ton. Cellulose bracht van Vlissingen naar Frouard 26 euro per ton op en van Antwerpen naar Dortmund was het tarief 20 euro per ton. Van Rotterdam naar Hengelo werd ruim 10 euro per ton betaald en van Rotterdam naar Gent werd 17 euro per ton betaald. Maïs ging van Rotterdam naar Wanssum voor 5,70 euro per ton en van Roermond naar Meppel werd 7 euro per ton betaald. Van Rotterdam naar Merksem was het tarief 4,75 euro per ton en voor coils van IJmuiden naar Ghlin werd 10,60 euro per ton betaald. Van Vlissingen naar Neuss werd 17 euro per ton betaald.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer