Aan de Reis: Meer vragen loont

Er was begin deze week veel werk voor de kleinere schepen. Er werd weinig geboden, maar erbij vragen had volgens de schippers wel degelijk zin. Op de Moezel werd onder meer gerst en tarwe aangeboden naar Nederlandse bestemmingen. Ook waren er retourreizen naar de Donau, voor iets meer geld dan de laatste tijd. Er was veel werk op de Boven-Rijn en op de Donau. De stakingen in Duitsland sinds begin deze week geven de binnenvaart veel overlast. Zowel schippers als bevrachters voelen zich zwaar benadeeld door de stakers. ‘Waarom gaan ze niet naar Berlijn om te demonstreren?’, zegt een bevrachter. ‘Zo kiezen ze de gemakkelijke weg en wordt de binnenvaart er alleen maar slechter van. Laten we hopen dat de stakingen snel voorbij zijn.’

De EMO verwacht deze week zeven schepen met kolen en een met erts. De Ping May kwam 8 juli leeg van kolen en de Southern Harmony ligt tot 10 juli erts te lossen. De COC Piraeus lost tot 10 juli kolen en de Midnight Dream lost tot 12 juli kolen. De SKS Tweed en de Cape Ray zijn 14 juli leeg van kolen en de Yue Shan lost tot 15 juli kolen. De Eibhlin is 17 juli leeg van kolen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: Meer vragen loont | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: Meer vragen loont

Er was begin deze week veel werk voor de kleinere schepen. Er werd weinig geboden, maar erbij vragen had volgens de schippers wel degelijk zin. Op de Moezel werd onder meer gerst en tarwe aangeboden naar Nederlandse bestemmingen. Ook waren er retourreizen naar de Donau, voor iets meer geld dan de laatste tijd. Er was veel werk op de Boven-Rijn en op de Donau. De stakingen in Duitsland sinds begin deze week geven de binnenvaart veel overlast. Zowel schippers als bevrachters voelen zich zwaar benadeeld door de stakers. ‘Waarom gaan ze niet naar Berlijn om te demonstreren?’, zegt een bevrachter. ‘Zo kiezen ze de gemakkelijke weg en wordt de binnenvaart er alleen maar slechter van. Laten we hopen dat de stakingen snel voorbij zijn.’

De EMO verwacht deze week zeven schepen met kolen en een met erts. De Ping May kwam 8 juli leeg van kolen en de Southern Harmony ligt tot 10 juli erts te lossen. De COC Piraeus lost tot 10 juli kolen en de Midnight Dream lost tot 12 juli kolen. De SKS Tweed en de Cape Ray zijn 14 juli leeg van kolen en de Yue Shan lost tot 15 juli kolen. De Eibhlin is 17 juli leeg van kolen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer