Uniform charter om juridische geschillen te voorkomen

Van alle geschillen waarvoor schippers rechtsbijstand vragen, heeft ongeveer de helft betrekking op charters, vrachtovereenkomsten waarbij afspraken niet of onvolledig worden nagekomen, of anders uitpakken dan verwacht. Vanuit die ervaring, opgedaan in de rechtsbijstandspraktijk van Anker Verzekert, probeert jurist Gerlo Hobbenschot nu een uniforme charter voor de binnenvaart van de grond te tillen.

Uniform charter om juridische geschillen te voorkomen

Mr Gerlo Hobbenschot: ‘Het spel eerlijk spelen’
‘Bijvoorbeeld risico van stremmingen afdichten’
Door Dirk van der Meulen
In zijn eigen juridische praktijk staat mr Hobbenschot vanuit Oss individuele schippers bij met privaatrechtelijk advies en met diensten op dat terrein. Hij is geen kantoorjurist, wil naar de mensen toe en maakt zijn afspraken bij voorkeur aan boord, zodat de schipper zijn schip niet hoeft stil te leggen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Uniform charter om juridische geschillen te voorkomen | Schuttevaer.nl

Uniform charter om juridische geschillen te voorkomen

Van alle geschillen waarvoor schippers rechtsbijstand vragen, heeft ongeveer de helft betrekking op charters, vrachtovereenkomsten waarbij afspraken niet of onvolledig worden nagekomen, of anders uitpakken dan verwacht. Vanuit die ervaring, opgedaan in de rechtsbijstandspraktijk van Anker Verzekert, probeert jurist Gerlo Hobbenschot nu een uniforme charter voor de binnenvaart van de grond te tillen.

Uniform charter om juridische geschillen te voorkomen

Mr Gerlo Hobbenschot: ‘Het spel eerlijk spelen’
‘Bijvoorbeeld risico van stremmingen afdichten’
Door Dirk van der Meulen
In zijn eigen juridische praktijk staat mr Hobbenschot vanuit Oss individuele schippers bij met privaatrechtelijk advies en met diensten op dat terrein. Hij is geen kantoorjurist, wil naar de mensen toe en maakt zijn afspraken bij voorkeur aan boord, zodat de schipper zijn schip niet hoeft stil te leggen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer