TCT Venlo schakelt voor optimaal vervoer permanent tussen spoor en binnenvaart

De Trimodal Container Terminal (TCT) in Venlo is een groot succes. Dat bleek al tijdens de opening van de binnenvaartterminal in juni vorig jaar, maar ook na zeven maanden spreekt directeur Peter Verschoor daar nog steeds van. ‘Het is eigenlijk een heel erg saai verhaal, want ik kan geen negatieve zaken opnoemen’, zegt Verschoor.

TCT Venlo

Door Erik van Huizen
De containerterminal in Venlo was de eerste achterlandterminal van ECT in Nederland. Zo’n 27 jaar geleden zag de toenmalige ECT-directeur al dat een grote haven als Rotterdam een goede verbinding met het achterland nodig had. ‘Hij had al door dat je niet zonder een goede spoorverbinding kunt’, zegt Verschoor. ‘Hij nam toen het initiatief tot de spoorterminal in Venlo. De terminal lag toen nog in een weiland. De hazen sprongen er nog omheen.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

TCT Venlo schakelt voor optimaal vervoer permanent tussen spoor en binnenvaart | Schuttevaer.nl

TCT Venlo schakelt voor optimaal vervoer permanent tussen spoor en binnenvaart

De Trimodal Container Terminal (TCT) in Venlo is een groot succes. Dat bleek al tijdens de opening van de binnenvaartterminal in juni vorig jaar, maar ook na zeven maanden spreekt directeur Peter Verschoor daar nog steeds van. ‘Het is eigenlijk een heel erg saai verhaal, want ik kan geen negatieve zaken opnoemen’, zegt Verschoor.

TCT Venlo

Door Erik van Huizen
De containerterminal in Venlo was de eerste achterlandterminal van ECT in Nederland. Zo’n 27 jaar geleden zag de toenmalige ECT-directeur al dat een grote haven als Rotterdam een goede verbinding met het achterland nodig had. ‘Hij had al door dat je niet zonder een goede spoorverbinding kunt’, zegt Verschoor. ‘Hij nam toen het initiatief tot de spoorterminal in Venlo. De terminal lag toen nog in een weiland. De hazen sprongen er nog omheen.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer