Column: Infrastructuur is publieke zaak

Containerterminals voor de binnenvaart dienen openbaar te zijn, stelt Bart Verkade, bedrijfseconoom en schipper. Hij combineert het varen met een adviespraktijk en schrijft tweewekelijks een column voor Schuttevaer.

We kunnen heel veel kilometers spoor aanleggen, maar als er niet gelijktijdig stations worden aangelegd, dan zijn de aaneengeregen spoorstaven weinig waard. Ook voor de binnenvaart zijn havens voor overslag  essentieel. Net als bij die stations is een goede toegankelijkheid een eerste voorwaarde om vervoer over water te stimuleren. En de overheid heeft een belang bij het stimuleren van de binnenvaart.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Column: Infrastructuur is publieke zaak | Schuttevaer.nl

Column: Infrastructuur is publieke zaak

Containerterminals voor de binnenvaart dienen openbaar te zijn, stelt Bart Verkade, bedrijfseconoom en schipper. Hij combineert het varen met een adviespraktijk en schrijft tweewekelijks een column voor Schuttevaer.

We kunnen heel veel kilometers spoor aanleggen, maar als er niet gelijktijdig stations worden aangelegd, dan zijn de aaneengeregen spoorstaven weinig waard. Ook voor de binnenvaart zijn havens voor overslag  essentieel. Net als bij die stations is een goede toegankelijkheid een eerste voorwaarde om vervoer over water te stimuleren. En de overheid heeft een belang bij het stimuleren van de binnenvaart.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer