Nieuwe Challenger vaart voor PTC

Paul en Erika Cornet hebben het ms Challenger (110 x 11,45 meter, 3397 ton) in de vaart genomen. De Challenger is afgebouwd bij Instalho in Werkendam. Hoofdmotor is een 1700 pk zestiencilinder Mitsubishi. Het onder toezicht van Concordia Shipyards in China gebouwde casco kwam in twee delen in Nederland aan. Die zijn door Scheepswerf Jooren in Werkendam geassembleerd.

Challenger

Het schip is uitgerust met twee spudpalen van Van Wijk. ‘Dat is een luxe die zich meteen uitbetaalt’, zegt Paul Cornet. ‘Wanneer je ligt te wachten voor de sluis gooi je de palen eronder en klaar. Ook bij laden en lossen komen ze vaak goed van pas, zeker wanneer je aan slechte kades ligt, zoals in België bijvoorbeeld wel voorkomt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Nieuwe Challenger vaart voor PTC | Schuttevaer.nl

Nieuwe Challenger vaart voor PTC

Paul en Erika Cornet hebben het ms Challenger (110 x 11,45 meter, 3397 ton) in de vaart genomen. De Challenger is afgebouwd bij Instalho in Werkendam. Hoofdmotor is een 1700 pk zestiencilinder Mitsubishi. Het onder toezicht van Concordia Shipyards in China gebouwde casco kwam in twee delen in Nederland aan. Die zijn door Scheepswerf Jooren in Werkendam geassembleerd.

Challenger

Het schip is uitgerust met twee spudpalen van Van Wijk. ‘Dat is een luxe die zich meteen uitbetaalt’, zegt Paul Cornet. ‘Wanneer je ligt te wachten voor de sluis gooi je de palen eronder en klaar. Ook bij laden en lossen komen ze vaak goed van pas, zeker wanneer je aan slechte kades ligt, zoals in België bijvoorbeeld wel voorkomt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer