Binnenvaart kiest de kracht die nodig is

Concurrenten juichten toen de invoering van de strengere CCR 3-norm in 2012 niet doorging. Voor Cummins betekende het een strop. Zijn motoren waren al op de invoering ervan voorbereid. Inmiddels toont het Nederlandse distributeurschap in Dordrecht zich weer voorzichtig optimistisch. ‘Met onze vernieuwde modellen kunnen we tijdig de volgende stap maken.’

Binnenvaart kiest de kracht die nodig is

Door Dick den Braber
De binnenvaartmarkt drukte lang een grote stempel op het beleid van de Nederlandse distributeur van Cummins in Dordrecht. ‘Nu zijn we actiever binnen andere segmenten, zoals bagger en offshore’, meldt media-coördinator Sjoerd Spronck. Dat het bedrijf zijn afzet in de binnenvaart zag teruglopen lag deels juist aan Cummins’ vooruitstrevend vermogen, stelt Spronck. ‘Onze motoren waren al klaar voor de derde CCR-emissiefase in 2012, die uiteindelijk niet is doorgevoerd. Hierdoor waren onze motoren schoner dan wettelijk verplicht. De hieraan verbonden hogere aanschafprijs werkte in ons nadeel.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Binnenvaart kiest de kracht die nodig is | Schuttevaer.nl

Binnenvaart kiest de kracht die nodig is

Concurrenten juichten toen de invoering van de strengere CCR 3-norm in 2012 niet doorging. Voor Cummins betekende het een strop. Zijn motoren waren al op de invoering ervan voorbereid. Inmiddels toont het Nederlandse distributeurschap in Dordrecht zich weer voorzichtig optimistisch. ‘Met onze vernieuwde modellen kunnen we tijdig de volgende stap maken.’

Binnenvaart kiest de kracht die nodig is

Door Dick den Braber
De binnenvaartmarkt drukte lang een grote stempel op het beleid van de Nederlandse distributeur van Cummins in Dordrecht. ‘Nu zijn we actiever binnen andere segmenten, zoals bagger en offshore’, meldt media-coördinator Sjoerd Spronck. Dat het bedrijf zijn afzet in de binnenvaart zag teruglopen lag deels juist aan Cummins’ vooruitstrevend vermogen, stelt Spronck. ‘Onze motoren waren al klaar voor de derde CCR-emissiefase in 2012, die uiteindelijk niet is doorgevoerd. Hierdoor waren onze motoren schoner dan wettelijk verplicht. De hieraan verbonden hogere aanschafprijs werkte in ons nadeel.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer