Deutz 2015M in 2009 op de markt

Deutz brengt volgend jaar de 2015M op de markt, de motor is een modern broertje van de al langer in productie zijnde 1015M.

Deutz 2015M in 2009 op de markt

De V-motor heeft dezelfde inbouwmaten en aansluitingen als zijn voorganger, maar is beduidend schoner. De motor is in zes- en achtcilinderversies leverbaar en heeft een inhoud van twee liter per cilinder. De verhouding tussen boring en slag is 132/145. Per cilinder levert de motor maximaal 62,5 kW bij 1900 tot 2100 toeren per minuut. In vergelijking met de 1015M is dat een vermogenstoename van twaalf procent. Voor generatorgebruik levert de motor 290 tot 450 kW.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deutz 2015M in 2009 op de markt | Schuttevaer.nl

Deutz 2015M in 2009 op de markt

Deutz brengt volgend jaar de 2015M op de markt, de motor is een modern broertje van de al langer in productie zijnde 1015M.

Deutz 2015M in 2009 op de markt

De V-motor heeft dezelfde inbouwmaten en aansluitingen als zijn voorganger, maar is beduidend schoner. De motor is in zes- en achtcilinderversies leverbaar en heeft een inhoud van twee liter per cilinder. De verhouding tussen boring en slag is 132/145. Per cilinder levert de motor maximaal 62,5 kW bij 1900 tot 2100 toeren per minuut. In vergelijking met de 1015M is dat een vermogenstoename van twaalf procent. Voor generatorgebruik levert de motor 290 tot 450 kW.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer