Wärtsilä bouwt testmotor in Zwitserland

Wärtsilä heeft een zware langzaamloper voor onderzoek en testdoelen gebouwd. Het gaat om een RTX-4, een viercilinder tweetaktmotor van 10.160 kW bij 114 toeren. De motor is uitgerust met de laatste common-rail techniek en een geïntegreerd elektronisch controlesysteem voor brandstofinspuiting, uitlaatkleptiming, smering en luchtstart. De motor staat in het Diesel Technologie Centrum voor tweetaktmotoren van Wärtsilä in het Zwitserse Winterthur, waar vroeger de Sulzer-motoren werden gebouwd.

Wärtsilä bouwt testmotor in Zwitserland

Wärtsilä gaat met de motor nieuwe technieken en onderdelen voor langzaamlopers testen. Dat moet de betrouwbaarheid van de langzaamlopers vergroten, de efficiëntie verhogen, de revisie-intervallen verlengen en de emissies verlagen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Wärtsilä bouwt testmotor in Zwitserland | Schuttevaer.nl

Wärtsilä bouwt testmotor in Zwitserland

Wärtsilä heeft een zware langzaamloper voor onderzoek en testdoelen gebouwd. Het gaat om een RTX-4, een viercilinder tweetaktmotor van 10.160 kW bij 114 toeren. De motor is uitgerust met de laatste common-rail techniek en een geïntegreerd elektronisch controlesysteem voor brandstofinspuiting, uitlaatkleptiming, smering en luchtstart. De motor staat in het Diesel Technologie Centrum voor tweetaktmotoren van Wärtsilä in het Zwitserse Winterthur, waar vroeger de Sulzer-motoren werden gebouwd.

Wärtsilä bouwt testmotor in Zwitserland

Wärtsilä gaat met de motor nieuwe technieken en onderdelen voor langzaamlopers testen. Dat moet de betrouwbaarheid van de langzaamlopers vergroten, de efficiëntie verhogen, de revisie-intervallen verlengen en de emissies verlagen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer