Nieuw bij Iskes: Damen ASD 2810 Hybrid

De jongste vlootaanwinst van Iskes Towage & Salvage is in thuishaven IJmuiden aangekomen. De sleper, genaamd Bernardus, is een zogeheten ‘groene sleepboot’ van het type Damen ASD 2810 Hybrid. Iskes is de eerste sleepdienst die met dit type aan de slag gaat.

Nieuw bij Iskes

Eind 2012 presenteerde Damen de eerste hybride sleepboot, gebaseerd op het succesvolle type Damen ASD Tug 2810. Een 28 meter lang en 10 meter breed werkschip dat zowel dieseldirect, dieselelektrisch als geheel elektrisch kan worden aangedreven. Dit leidt tot een brandstofbesparing van 10 tot 30%, terwijl de emissies 20 tot 60% lager liggen. Nieuw is ook de toepassing van zonnepanelen op het stuurhuis als noodstroomvoorziening voor de 24 Volt-gebruikers.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Nieuw bij Iskes: Damen ASD 2810 Hybrid | Schuttevaer.nl

Nieuw bij Iskes: Damen ASD 2810 Hybrid

De jongste vlootaanwinst van Iskes Towage & Salvage is in thuishaven IJmuiden aangekomen. De sleper, genaamd Bernardus, is een zogeheten ‘groene sleepboot’ van het type Damen ASD 2810 Hybrid. Iskes is de eerste sleepdienst die met dit type aan de slag gaat.

Nieuw bij Iskes

Eind 2012 presenteerde Damen de eerste hybride sleepboot, gebaseerd op het succesvolle type Damen ASD Tug 2810. Een 28 meter lang en 10 meter breed werkschip dat zowel dieseldirect, dieselelektrisch als geheel elektrisch kan worden aangedreven. Dit leidt tot een brandstofbesparing van 10 tot 30%, terwijl de emissies 20 tot 60% lager liggen. Nieuw is ook de toepassing van zonnepanelen op het stuurhuis als noodstroomvoorziening voor de 24 Volt-gebruikers.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer