Hybride Semper Fi maakt geslaagde proefvaart

De Semper Fi (110 x 11,45 meter) van Wilco Ooms maakte afgelopen week een geslaagde geladen proefvaart. De Semper Fi is uitgerust met een hybride voortstuwingsinstallatie van Veth, bestaande uit twee contraroterende roerpropellers waarop zowel een diesel- als een elektromotor is aangesloten.

Hybride Semper Fi maakt geslaagde proefvaart

Bij deze Veth Hybrid Drives staan de motoren in een hoek van 90 graden ten opzichte van elkaar, elk achter een eigen uitgaande as, waardoor ze vrij van elkaar de aandrijving kunnen verzorgen. Afhankelijk van het benodigde propellervermogen kan worden gekozen tussen dieselelektrische aandrijving, dieseldirecte aandrijving of een combinatie daarvan.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Hybride Semper Fi maakt geslaagde proefvaart | Schuttevaer.nl

Hybride Semper Fi maakt geslaagde proefvaart

De Semper Fi (110 x 11,45 meter) van Wilco Ooms maakte afgelopen week een geslaagde geladen proefvaart. De Semper Fi is uitgerust met een hybride voortstuwingsinstallatie van Veth, bestaande uit twee contraroterende roerpropellers waarop zowel een diesel- als een elektromotor is aangesloten.

Hybride Semper Fi maakt geslaagde proefvaart

Bij deze Veth Hybrid Drives staan de motoren in een hoek van 90 graden ten opzichte van elkaar, elk achter een eigen uitgaande as, waardoor ze vrij van elkaar de aandrijving kunnen verzorgen. Afhankelijk van het benodigde propellervermogen kan worden gekozen tussen dieselelektrische aandrijving, dieseldirecte aandrijving of een combinatie daarvan.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer