Samsung bouwt kabellegschip voor Boskalis

Koninklijke Boskalis Westminster N.V. heeft een contract getekend met Samsung voor de bouw van een kabellegschip. Het schip heeft een lengte van 100 meter en een laadcapaciteit van 5.000 ton. Naar verwachting wordt het schip in de tweede helft van 2012 opgeleverd. Boskalis heeft tevens een opdracht verworven ter waarde van € 20 miljoen voor het leggen van twee stroomkabels tussen de eilanden Java en Bali in Indonesië.

Kabellegschip

In opdracht van Indonesia State Electricity Corporation PLN zal Boskalis, samen met twee Aziatische partners, twee stroomkabels aanleggen van elk 150 kV en met een lengte van circa 5 kilometer. Het gebied tussen de beide eilanden heeft een harde en onregelmatige zeebodem en een sterke zeestroming. Als onderdeel van dit project zal Boskalis daarom ook stenen plaatsen om de zeebodem te stabiliseren en de stroomkabels te beschermen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Samsung bouwt kabellegschip voor Boskalis | Schuttevaer.nl

Samsung bouwt kabellegschip voor Boskalis

Koninklijke Boskalis Westminster N.V. heeft een contract getekend met Samsung voor de bouw van een kabellegschip. Het schip heeft een lengte van 100 meter en een laadcapaciteit van 5.000 ton. Naar verwachting wordt het schip in de tweede helft van 2012 opgeleverd. Boskalis heeft tevens een opdracht verworven ter waarde van € 20 miljoen voor het leggen van twee stroomkabels tussen de eilanden Java en Bali in Indonesië.

Kabellegschip

In opdracht van Indonesia State Electricity Corporation PLN zal Boskalis, samen met twee Aziatische partners, twee stroomkabels aanleggen van elk 150 kV en met een lengte van circa 5 kilometer. Het gebied tussen de beide eilanden heeft een harde en onregelmatige zeebodem en een sterke zeestroming. Als onderdeel van dit project zal Boskalis daarom ook stenen plaatsen om de zeebodem te stabiliseren en de stroomkabels te beschermen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer