[OPINIE] ‘B-leden Schuttevaer rechteloos in Koninklijke Binnenvaart Nederland’

Als het getij verloopt, verzet men de bakens. Koninklijke Schippersvereniging Schuttevaer is een ledengroep van Koninklijke BLN-Schuttevaer, die samen met de ledengroep CBOB en andere ondernemers straks wil fuseren met de Vereniging Centraal Bureau voor de Rijn- en Binnenvaart (CBRB) tot Koninklijke Binnenvaart Nederland (KBN). Maar in de statutaire plannen wordt een groot aantal leden naar mijn mening een belangrijk recht onthouden.

De Stella Maris van De Waard mag dan niet meer beroepsmatig worden ingezet, ze geldt als groot schip met gelijke rechten op de vaarweg als andere grote schepen. Historische bedrijfsvaartuigen vormen een belangrijke groep van circa 3300 vaarweggebruikers. (Foto Simon J. de Waard)
De Stella Maris van De Waard mag dan niet meer beroepsmatig worden ingezet, ze geldt als groot schip met gelijke rechten op de vaarweg als andere grote schepen. Historische bedrijfsvaartuigen vormen een belangrijke groep van circa 3300 vaarweggebruikers. (Foto Simon J. de Waard)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

[OPINIE] ‘B-leden Schuttevaer rechteloos in Koninklijke Binnenvaart Nederland’ | Schuttevaer.nl

[OPINIE] ‘B-leden Schuttevaer rechteloos in Koninklijke Binnenvaart Nederland’

Als het getij verloopt, verzet men de bakens. Koninklijke Schippersvereniging Schuttevaer is een ledengroep van Koninklijke BLN-Schuttevaer, die samen met de ledengroep CBOB en andere ondernemers straks wil fuseren met de Vereniging Centraal Bureau voor de Rijn- en Binnenvaart (CBRB) tot Koninklijke Binnenvaart Nederland (KBN). Maar in de statutaire plannen wordt een groot aantal leden naar mijn mening een belangrijk recht onthouden.

De Stella Maris van De Waard mag dan niet meer beroepsmatig worden ingezet, ze geldt als groot schip met gelijke rechten op de vaarweg als andere grote schepen. Historische bedrijfsvaartuigen vormen een belangrijke groep van circa 3300 vaarweggebruikers. (Foto Simon J. de Waard)
De Stella Maris van De Waard mag dan niet meer beroepsmatig worden ingezet, ze geldt als groot schip met gelijke rechten op de vaarweg als andere grote schepen. Historische bedrijfsvaartuigen vormen een belangrijke groep van circa 3300 vaarweggebruikers. (Foto Simon J. de Waard)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer