Sluis 0 bijna overbodig

De omleiding van de Zuid-Willemsvaart moet eind dit jaar bevaarbaar zijn. Containerschepen kunnen dan met drie lagen van de Maas naar de terminal in Veghel varen. Volgende maand schut het eerste werkschip door de nieuwe sluis Empel.

Sluis 0 bijna overbodig

Het kanaal heeft twee nieuwe sluiscomplexen, in Hintham en Empel. Ze zijn geschikt voor klasse IV-schepen (kolkafmeting Empel 115,50 x 12,60 x 3,50 meter). Sluis Empel vormt de toegang tot het nieuwe kanaal, dat de Maas verbindt met het de Zuid-Willemsvaart.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Sluis 0 bijna overbodig | Schuttevaer.nl

Sluis 0 bijna overbodig

De omleiding van de Zuid-Willemsvaart moet eind dit jaar bevaarbaar zijn. Containerschepen kunnen dan met drie lagen van de Maas naar de terminal in Veghel varen. Volgende maand schut het eerste werkschip door de nieuwe sluis Empel.

Sluis 0 bijna overbodig

Het kanaal heeft twee nieuwe sluiscomplexen, in Hintham en Empel. Ze zijn geschikt voor klasse IV-schepen (kolkafmeting Empel 115,50 x 12,60 x 3,50 meter). Sluis Empel vormt de toegang tot het nieuwe kanaal, dat de Maas verbindt met het de Zuid-Willemsvaart.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer