‘Rijk moet investeren in scheiding zee- en binnenvaart W’schelde’

Rijkswaterstaat moet op de Westerschelde meer investeren in het bevaarbaar maken én houden van de nevenvaargeulen voor de ‘overige scheepvaart’ zoals de binnenvaart. Die overige scheepvaart moet echt zoveel mogelijk worden gescheiden van de steeds maar groter wordende zeereuzen. Dit was een van de vele punten uit de jaarrede van mr. Jaap Lems, de net herkozen voorzitter van BLN Schuttevaer Midden-Zeeland. Hij stelde dat Rijkswaterstaat garant moet staan voor een goede en veilige afhandeling van de scheepvaart, ‘maar met dit beleid halfbakken omgaat’.

ksv midden-zeeland

Schuttevaer Midden-Zeeland ontevreden over infrastructuurbeleid

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

‘Rijk moet investeren in scheiding zee- en binnenvaart W’schelde’ | Schuttevaer.nl

‘Rijk moet investeren in scheiding zee- en binnenvaart W’schelde’

Rijkswaterstaat moet op de Westerschelde meer investeren in het bevaarbaar maken én houden van de nevenvaargeulen voor de ‘overige scheepvaart’ zoals de binnenvaart. Die overige scheepvaart moet echt zoveel mogelijk worden gescheiden van de steeds maar groter wordende zeereuzen. Dit was een van de vele punten uit de jaarrede van mr. Jaap Lems, de net herkozen voorzitter van BLN Schuttevaer Midden-Zeeland. Hij stelde dat Rijkswaterstaat garant moet staan voor een goede en veilige afhandeling van de scheepvaart, ‘maar met dit beleid halfbakken omgaat’.

ksv midden-zeeland

Schuttevaer Midden-Zeeland ontevreden over infrastructuurbeleid

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer