Alle UCFS-containers voortaan per schip

United Waalhaven Terminals (UWT) krijgt een nieuwe kade aan de Bunschotenweg in Rotterdam om meer per binnenvaart te kunnen doen.

De kade wordt geslagen aan de Johan Frisohaven en is geschikt voor shortsea- en binnenvaartschepen met een diepgang van zeven meter en een lengte van 135 meter.

Alle UCFS-containers voortaan per schip

De kade is vooral bedoeld voor de overslag van lege containers, maar er kunnen ook volle containers worden overgeslagen. Door de kade is UWT in staat de groeiende modal shift van de weg naar het water goed te accommoderen. Het bedrijf verwacht dat uiteindelijk 40% van alle lege containerbewegingen via de binnenvaart gaat.

De aanbesteding van de kadebouw begint in oktober 2013, de oplevering is gepland in het derde kwartaal van 2015. Tot die tijd blijven de bestaande kades aan de 1e Eemhaven (afbeelding: ter hoogte UCFS) in gebruik.

UCFS

United Waalhaven Terminals heeft tevens het 50% belang in United Container Freight Station (UCFS) overgenomen van de ECB Groep. UCFS exploiteert circa 20.000 vierkante meter loodsruimte en buitenopslag aan de Bunschotenweg. Het is de bedoeling containers van en naar UCFS alleen nog per binnenvaartschip te vervoeren. Uiteindelijk levert dat, naast een kostenvoordeel, ook een ontlasting van de A15 op en een CO2-besparing. (PN)

Alle UCFS-containers voortaan per schip | Schuttevaer.nl

Alle UCFS-containers voortaan per schip

United Waalhaven Terminals (UWT) krijgt een nieuwe kade aan de Bunschotenweg in Rotterdam om meer per binnenvaart te kunnen doen.

De kade wordt geslagen aan de Johan Frisohaven en is geschikt voor shortsea- en binnenvaartschepen met een diepgang van zeven meter en een lengte van 135 meter.

Alle UCFS-containers voortaan per schip

De kade is vooral bedoeld voor de overslag van lege containers, maar er kunnen ook volle containers worden overgeslagen. Door de kade is UWT in staat de groeiende modal shift van de weg naar het water goed te accommoderen. Het bedrijf verwacht dat uiteindelijk 40% van alle lege containerbewegingen via de binnenvaart gaat.

De aanbesteding van de kadebouw begint in oktober 2013, de oplevering is gepland in het derde kwartaal van 2015. Tot die tijd blijven de bestaande kades aan de 1e Eemhaven (afbeelding: ter hoogte UCFS) in gebruik.

UCFS

United Waalhaven Terminals heeft tevens het 50% belang in United Container Freight Station (UCFS) overgenomen van de ECB Groep. UCFS exploiteert circa 20.000 vierkante meter loodsruimte en buitenopslag aan de Bunschotenweg. Het is de bedoeling containers van en naar UCFS alleen nog per binnenvaartschip te vervoeren. Uiteindelijk levert dat, naast een kostenvoordeel, ook een ontlasting van de A15 op en een CO2-besparing. (PN)