Vertraging Seine-Nord

Het Seine-Nordproject dreigt opnieuw vertraging op te lopen.

De reden is, dat de ‘competitieve dialoog’ tussen opdrachtgever Voies Navigables de France (VNF) en Bouygues en Vinci, de twee consortia die zich kandidaat hebben gesteld voor de aanleg en exploitatie van het nieuwe kanaal, nog steeds niet is begonnen. Naar aanleiding van haar algemene vergadering riep de promotieorganisatie Association Seine-Nord Europe vorige week President Sarkozy en alle betrokken beleidsmakers op haast te maken met de start van deze procedure. Die vormt een standaard onderdeel van grote openbare aanbestedingen en duurt 21 maanden. Voor de bouwwerkzaamheden wordt op vijf jaar gerekend. De bedoeling was dat de nieuwe Seine-Nordverbinding in 2015 klaar zou zijn, nu wordt dat op z’n vroegst 2016, volgens de Association. De krant Le Parisien heeft het over 2017 en de voorzitter van de Kamer van Koophandel van Valenciennes sprak laatst zelfs over 2018-2020.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Vertraging Seine-Nord | Schuttevaer.nl

Vertraging Seine-Nord

Het Seine-Nordproject dreigt opnieuw vertraging op te lopen.

De reden is, dat de ‘competitieve dialoog’ tussen opdrachtgever Voies Navigables de France (VNF) en Bouygues en Vinci, de twee consortia die zich kandidaat hebben gesteld voor de aanleg en exploitatie van het nieuwe kanaal, nog steeds niet is begonnen. Naar aanleiding van haar algemene vergadering riep de promotieorganisatie Association Seine-Nord Europe vorige week President Sarkozy en alle betrokken beleidsmakers op haast te maken met de start van deze procedure. Die vormt een standaard onderdeel van grote openbare aanbestedingen en duurt 21 maanden. Voor de bouwwerkzaamheden wordt op vijf jaar gerekend. De bedoeling was dat de nieuwe Seine-Nordverbinding in 2015 klaar zou zijn, nu wordt dat op z’n vroegst 2016, volgens de Association. De krant Le Parisien heeft het over 2017 en de voorzitter van de Kamer van Koophandel van Valenciennes sprak laatst zelfs over 2018-2020.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer