Huizinga verdeelt miljoenen subsidie voor binnenhavens

De Nederlandse binnenhavens krijgen een extra impuls van 64 miljoen euro voor kwaliteitsverbetering en betere bereikbaarheid. Dat heeft staatssecretaris Huizinga van Verkeer en Waterstaat maandag bekend gemaakt. In Hengelo zegde de staatssecretaris 8,3 miljoen toe voor de verbetering en doorontwikkeling van natte bedrijventerreinen in Twente. ‘Als de economie weer aantrekt, moeten de schepen immers opnieuw op volle kracht vooruit’, aldus de staatssecretaris.

Huizinga verdeelt miljoenen subsidie voor binnenhavens

Op de Combi Terminal Twente (CTT) legde ze machinaal een vierkante meter klinkers voor uitbreiding van de terminal, mogelijk gemaakt door een subsidie van het Rijk in de eerste tranche van ‘Quick Wins Binnenhavens’. Twente, volgens Huizinga een voorbeeld voor de rest van Nederland als het gaat om stimuleren van het vervoer over water, valt bij de tweede tranche opnieuw ‘in de prijzen’.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Huizinga verdeelt miljoenen subsidie voor binnenhavens | Schuttevaer.nl

Huizinga verdeelt miljoenen subsidie voor binnenhavens

De Nederlandse binnenhavens krijgen een extra impuls van 64 miljoen euro voor kwaliteitsverbetering en betere bereikbaarheid. Dat heeft staatssecretaris Huizinga van Verkeer en Waterstaat maandag bekend gemaakt. In Hengelo zegde de staatssecretaris 8,3 miljoen toe voor de verbetering en doorontwikkeling van natte bedrijventerreinen in Twente. ‘Als de economie weer aantrekt, moeten de schepen immers opnieuw op volle kracht vooruit’, aldus de staatssecretaris.

Huizinga verdeelt miljoenen subsidie voor binnenhavens

Op de Combi Terminal Twente (CTT) legde ze machinaal een vierkante meter klinkers voor uitbreiding van de terminal, mogelijk gemaakt door een subsidie van het Rijk in de eerste tranche van ‘Quick Wins Binnenhavens’. Twente, volgens Huizinga een voorbeeld voor de rest van Nederland als het gaat om stimuleren van het vervoer over water, valt bij de tweede tranche opnieuw ‘in de prijzen’.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer