De
ervaring leert dat verschillende doelgroepen ook verschillende
informatiebehoeftes hebben. Om die reden heeft elke groep een aparte
toegang op de website. Daar wordt specifieke informatie gegeven, die
toegespitst is op de wensen en behoeften van
de betreffende websitebezoeker. Zo kan een leerling die een spreekbeurt
moet houden alle basiskennis over de binnenvaart vinden, een verlader
krijgt inzicht in hoe hij zijn goederen per binnenvaart kan vervoeren en
een scholier kan alle opleidingsmogelijkheden in de binnenvaart vinden.
De
digitale wereld staat niet stil. De binnenvaart ook niet. Het is dus
belangrijk mee te gaan met de ontwikkelingen en de bedrijfstak op nieuwe
en moderne wijzen te blijven presenteren. Inspringen op de Twitter-hype
is hier een voorbeeld van. Alle berichten op Twitter met de binnenvaart
als onderwerp worden op de site geplaatst. Een ander voorbeeld is
Google Maps. Om het vervoeren met de binnenvaart voor verladers nog
laagdrempeliger te maken kan via Google Maps gekeken worden waar
containerterminals die lijndiensten verzorgen zich bevinden. Verder
kunnen buitenlandse bezoekers veel nuttige informatie in het Engels
vinden. Maar dat is natuurlijk lang niet alles. Neem eens een kijkje: www.bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl
Dit artikel is exclusief voor abonnees
Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.
Bent u al abonnee?