‘Er komt geen werk meer bij’

Er gebeurt van alles: de verlegging van de bocht in De Schie, de nieuwe containerterminal in Alphen aan de Rijn, de aanleg van de tweede kolk bij de Julianasluis. Maar alle mooie verhalen over goed provinciebeleid ten spijt: het kleine schip komt ook in Zuid-Holland steeds meer in de verdrukking. ‘Als de vaarwegen goed zijn, betekent dat niet automatisch meer vervoer over water.’

Rob van Ruiten

Door Peter Voskuil
Beleidsnotities, haalbaarheidsonderzoeken, maatregelen, miljoeneninvesteringen. ‘De provincie gaat wel gedegen te werk, dat moet ik eerlijk toegeven’, zegt Rob van Ruiten, directeur van rederij Van Ruiten en Kreyger uit Nieuwe Wetering en bestuurslid van de plaatselijke afdeling van Koninklijke Schuttevaer. Maar hoe groot de investeringen en inspanningen vanuit de overheid ook zijn, de kleine binnenvaart in Zuid-Holland komt steeds verder onder druk te staan.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

‘Er komt geen werk meer bij’ | Schuttevaer.nl

‘Er komt geen werk meer bij’

Er gebeurt van alles: de verlegging van de bocht in De Schie, de nieuwe containerterminal in Alphen aan de Rijn, de aanleg van de tweede kolk bij de Julianasluis. Maar alle mooie verhalen over goed provinciebeleid ten spijt: het kleine schip komt ook in Zuid-Holland steeds meer in de verdrukking. ‘Als de vaarwegen goed zijn, betekent dat niet automatisch meer vervoer over water.’

Rob van Ruiten

Door Peter Voskuil
Beleidsnotities, haalbaarheidsonderzoeken, maatregelen, miljoeneninvesteringen. ‘De provincie gaat wel gedegen te werk, dat moet ik eerlijk toegeven’, zegt Rob van Ruiten, directeur van rederij Van Ruiten en Kreyger uit Nieuwe Wetering en bestuurslid van de plaatselijke afdeling van Koninklijke Schuttevaer. Maar hoe groot de investeringen en inspanningen vanuit de overheid ook zijn, de kleine binnenvaart in Zuid-Holland komt steeds verder onder druk te staan.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer