Hoogleraar goederenvervoer en logistiek

Het College van Bestuur van de Technische Universiteit Eindhoven (TU/e) heeft dr. Peter de Langen (35) benoemd tot hoogleraar goederenvervoer en logistiek. De Langen bezet met ingang van 1 januari 2009 voor vier jaar deze leerstoel (0,2 fte). De provincie Noord-Brabant subsidieert de leerstoel met 386.000 euro. De TU/e betaalt hiervan de hoogleraar en een promovendus.

Hoogleraar goederenvervoer en logistiek

De Langen gaat onderzoek verrichten naar goederenvervoerstromen vanuit een breder logistiek perspectief. Met name de positie van het achterland in relatie tot grote mainports staat hierin centraal. De resultaten van het onderzoek zullen een bijdrage leveren aan de beantwoording van strategische vragen waar de provincie Noord-Brabant voor staat. De provincie heeft het initiatief genomen om samen met kennisinstellingen en het bedrijfsleven een visie op te stellen over hoe Brabant moet omgaan met de toenemende stroom van goederenvervoer.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Hoogleraar goederenvervoer en logistiek | Schuttevaer.nl

Hoogleraar goederenvervoer en logistiek

Het College van Bestuur van de Technische Universiteit Eindhoven (TU/e) heeft dr. Peter de Langen (35) benoemd tot hoogleraar goederenvervoer en logistiek. De Langen bezet met ingang van 1 januari 2009 voor vier jaar deze leerstoel (0,2 fte). De provincie Noord-Brabant subsidieert de leerstoel met 386.000 euro. De TU/e betaalt hiervan de hoogleraar en een promovendus.

Hoogleraar goederenvervoer en logistiek

De Langen gaat onderzoek verrichten naar goederenvervoerstromen vanuit een breder logistiek perspectief. Met name de positie van het achterland in relatie tot grote mainports staat hierin centraal. De resultaten van het onderzoek zullen een bijdrage leveren aan de beantwoording van strategische vragen waar de provincie Noord-Brabant voor staat. De provincie heeft het initiatief genomen om samen met kennisinstellingen en het bedrijfsleven een visie op te stellen over hoe Brabant moet omgaan met de toenemende stroom van goederenvervoer.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer