Aan de Reis: Veel kolenwerk in zeehavens

Er waren begin deze week weinig binnenvaartschepen in de zeehavens en er lag redelijk wat lading, vooral kolen. Op de Moezel was het rustig. Onderhandelen over de vrachtprijzen is weer moeizamer geworden, als gevolg van het gestegen Rijnwater.

Aan de Reis: Veel kolenwerk in zeehavens

Kolen gingen van Antwerpen naar Dillingen voor 9,50 euro per ton en van Amsterdam naar Mannheim voor 16 euro inclusief KWZ. Van Dordrecht naar Duisburg gingen kolen weg voor 3,50 euro per ton en van Rotterdam naar Lünen werd 4,85 euro per ton betaald. Van Rotterdam naar Krotzenburg werd voor kolen 9,50 euro betaald. Raps bracht van Rotterdam naar Hamm 5,50 euro per ton op. Rollen gingen van IJmuiden naar Duisburg voor ruim 8 euro per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: Veel kolenwerk in zeehavens | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: Veel kolenwerk in zeehavens

Er waren begin deze week weinig binnenvaartschepen in de zeehavens en er lag redelijk wat lading, vooral kolen. Op de Moezel was het rustig. Onderhandelen over de vrachtprijzen is weer moeizamer geworden, als gevolg van het gestegen Rijnwater.

Aan de Reis: Veel kolenwerk in zeehavens

Kolen gingen van Antwerpen naar Dillingen voor 9,50 euro per ton en van Amsterdam naar Mannheim voor 16 euro inclusief KWZ. Van Dordrecht naar Duisburg gingen kolen weg voor 3,50 euro per ton en van Rotterdam naar Lünen werd 4,85 euro per ton betaald. Van Rotterdam naar Krotzenburg werd voor kolen 9,50 euro betaald. Raps bracht van Rotterdam naar Hamm 5,50 euro per ton op. Rollen gingen van IJmuiden naar Duisburg voor ruim 8 euro per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer