Aan de Reis: Veel Zwitserse vraag naar olie

Het lage water zorgt voor voldoende werk. Er is veel vraag naar olie en olieproducten in Zwitersland en die vraag kan maar mondjesmaat worden ingevuld. Ook binnenlands zijn de tarieven inmiddels fors gestegen. Ook op de rivieren in Nederland verloopt de vaart stroever vanwege het lage water. Het schutten bij sluizen duurt bijvoorbeeld veel langer omdat er een groter waterstandsverschil te overbruggen valt. Op het Mittellandkanaal was werk genoeg voorhanden. Lading richting Nederland en België en vice versa gaat vanwege het lage water overwegend via Delfzijl.

Maïs ging van Rotterdam naar Wageningen voor 5,35 euro per ton. Kolen deden van Amsterdam naar Hoechst 13 euro (alle Rijntarieven exclusief KWZ). Van Amsterdam naar Dillingen werd 11,50 euro per ton betaald en van Rotterdam naar Walsum 4 en 6 euro per ton. Van Rotterdam naar Brassert werd 5,25 betaald en van Amsterdam naar Delden een tientje per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: Veel Zwitserse vraag naar olie | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: Veel Zwitserse vraag naar olie

Het lage water zorgt voor voldoende werk. Er is veel vraag naar olie en olieproducten in Zwitersland en die vraag kan maar mondjesmaat worden ingevuld. Ook binnenlands zijn de tarieven inmiddels fors gestegen. Ook op de rivieren in Nederland verloopt de vaart stroever vanwege het lage water. Het schutten bij sluizen duurt bijvoorbeeld veel langer omdat er een groter waterstandsverschil te overbruggen valt. Op het Mittellandkanaal was werk genoeg voorhanden. Lading richting Nederland en België en vice versa gaat vanwege het lage water overwegend via Delfzijl.

Maïs ging van Rotterdam naar Wageningen voor 5,35 euro per ton. Kolen deden van Amsterdam naar Hoechst 13 euro (alle Rijntarieven exclusief KWZ). Van Amsterdam naar Dillingen werd 11,50 euro per ton betaald en van Rotterdam naar Walsum 4 en 6 euro per ton. Van Rotterdam naar Brassert werd 5,25 betaald en van Amsterdam naar Delden een tientje per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer