Zeevrachtenmarkt: Nog geen kolen naar Europa

Voor de supramaxen werd de markt nog slechter. Kolenverschepingen naar Europa kwamen nog niet op gang, terwijl in deze periode van het jaar de voorraden gewoonlijk worden aangevuld. Er kwamen wel meer ladingen Chinees staal in de markt, maar het aantal beschikbare schepen was dermate groot dat de vrachten er niet door stegen.

Zeevrachtenmarkt: Nog geen kolen naar Europa

Een dieptepunt was een reis van West-Europa naar de US Gulf voor $ 3750 per dag. De Sabrina Venture (53.000 dwt) werd voor vier maanden gecharterd voor $ 6750 per dag. Het tijdelijk of voorgoed sluiten van hoogovens in onder meer Engeland vermindert het ladingaanbod van kolen en ijzererts met Europese bestemmingen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Nog geen kolen naar Europa | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Nog geen kolen naar Europa

Voor de supramaxen werd de markt nog slechter. Kolenverschepingen naar Europa kwamen nog niet op gang, terwijl in deze periode van het jaar de voorraden gewoonlijk worden aangevuld. Er kwamen wel meer ladingen Chinees staal in de markt, maar het aantal beschikbare schepen was dermate groot dat de vrachten er niet door stegen.

Zeevrachtenmarkt: Nog geen kolen naar Europa

Een dieptepunt was een reis van West-Europa naar de US Gulf voor $ 3750 per dag. De Sabrina Venture (53.000 dwt) werd voor vier maanden gecharterd voor $ 6750 per dag. Het tijdelijk of voorgoed sluiten van hoogovens in onder meer Engeland vermindert het ladingaanbod van kolen en ijzererts met Europese bestemmingen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer