Tankvaart vervoert straks meer olie naar Zwitserland

De binnentankvaart zal meer olie gaan vervoeren naar Zwitserland door de sluiting van de raffinaderij in Cressier, na het faillissement van Petroplus. De raffinaderij verwerkte jaarlijks 2,5 miljoen ton ruwe olie die via pijpleidingen uit Genua en Marseille werd aangevoerd.

De levering van benzine, diesel en huisbrandolie komt in Zwitserland niet in gevaar door de sluiting van de raffinaderij. De door de raffinaderij geproduceerde hoeveelheden benzine, diesel en huisbrandolie kunnen volgens de Schweitzer Vereinigung für Schifffahrt und Hafenwirtschaft (SVS) probleemloos over de Rijn en per spoor worden aangevoerd vanuit de noordelijke havens. Omdat het aanbod aan laadruimte in de binnentankvaart een stuk groter is dan de vraag verwacht SVS dat dit niet tot grote prijsverhogingen leidt. Ook de infrastructuur voor de overslag van de extra olieproducten, in de havens van Muttenz-Au en Birsfelden, beschikt over voldoende reserve capaciteit om de extra aanvoer te verwerken.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Tankvaart vervoert straks meer olie naar Zwitserland | Schuttevaer.nl

Tankvaart vervoert straks meer olie naar Zwitserland

De binnentankvaart zal meer olie gaan vervoeren naar Zwitserland door de sluiting van de raffinaderij in Cressier, na het faillissement van Petroplus. De raffinaderij verwerkte jaarlijks 2,5 miljoen ton ruwe olie die via pijpleidingen uit Genua en Marseille werd aangevoerd.

De levering van benzine, diesel en huisbrandolie komt in Zwitserland niet in gevaar door de sluiting van de raffinaderij. De door de raffinaderij geproduceerde hoeveelheden benzine, diesel en huisbrandolie kunnen volgens de Schweitzer Vereinigung für Schifffahrt und Hafenwirtschaft (SVS) probleemloos over de Rijn en per spoor worden aangevoerd vanuit de noordelijke havens. Omdat het aanbod aan laadruimte in de binnentankvaart een stuk groter is dan de vraag verwacht SVS dat dit niet tot grote prijsverhogingen leidt. Ook de infrastructuur voor de overslag van de extra olieproducten, in de havens van Muttenz-Au en Birsfelden, beschikt over voldoende reserve capaciteit om de extra aanvoer te verwerken.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer